ΠολιτισμόςΠρωτοσέλιδαΣημαντικά

«Ηρακλής Μαινόμενος» του Ευριπίδη

Αρχαίο Θέατρο Φιλίππων  - Τετάρτη 17 Ιουλίου, ώρα 21.30

Πασχαλίδης Πρότυπες Κατασκευές

Στο  67ο φεστιβάλ  Φιλίππων θεατές…..

 

Με καυτή ανάσα κυριολεκτικά φτάσαμε στο Αρχαίο θέατρο Φιλίππων 21.45 μ.μ όπου οι θεατές χειροκροτούσαν για να επισπευσθεί η έναρξη της παράστασης.

 

«Ηρακλής θερμαινόμενος» Οι κερκίδες γέμισαν από νωρίς και οι περισσότεροι προσήλθαν εφοδιασμένοι με βεντάλιες και παγωμένα νερά. Φρόντισαν να κρατήσουν αποστάσεις ο καθένας από τον διπλανό του. Ήταν η πρώτη φορά που είδαμε την παράσταση όρθιοι όχι μόνο γιατί δεν υπήρχε χώρος να καθίσεις αλλά για να αισθανόμαστε την υποψία δροσιάς κατά την κίνηση μας από τη ανατολική μέχρι την δυτική πλευρά.

«Ηρακλής Αναμενόμενος» Τίποτα λιγότερο δεν αναμέναμε από τους ηθοποιούς που συμμετείχαν στην παράσταση. Προσήλθαμε να παρακολουθήσουμε μια παράσταση που δεν παρουσιάζεται συχνά και γοητευτήκαμε τόσο από πρώτους ρόλους του Πυγμαλίωνα Δαδακαρίδη, Γιώργου Γάλλου, Στεφανίας Γουλιώτη αλλά και τους λίγο μικρότερους της Ηρούς Μπέζου, Άννας Καλαϊτζίδου, Γιάννη Κλίνη, Αινεία Τσαμάτη, Νίκου Μήλια, Γκαλ Ρομπίσα, Μπάμπη Γαλιατσάτο, Θανάση Ραφτόπουλο, Αντώνη Αντωνόπουλο.

 

 

Η πρώτη ώρα τη παράστασης κύλησε γρήγορα και απολαυστικά με τις εξαιρετικές ερμηνείες .Στα πολύ θετικά η ωραία μετάφραση της Μαίρης Γιόση και η κίνηση του χορού στη ζωντανή  μουσική που υποστηριζόταν από το βιολί του Φώτη Σιώτα, που άλλοτε χρησιμοποιούσε το δοξάρι του και άλλοτε τα δάκτυλα του.

Μια λειτουργική κατασκευή χρησιμοποιήθηκε ως παλάτι όπου με τους κατάλληλους φωτισμούς μπορούσαν οι θεατές να αντιληφθούν όσα δεν φανερώνονταν στο προσκήνιο. Ακόμη και όταν ήταν υποφωτισμένη η σκηνή το κοινό δεν δυσκολευόταν να αντιληφθεί την κίνηση των ηθοποιών.

Το τελευταίο ημίωρο της παράστασης του Ευριπίδη ήταν αργόσυρτο καθώς ο σκηνοθέτης Δημήτρη Καραντζάς ήθελε τον Ηρακλή σχεδόν ακίνητο και ξαπλωμένο στο έδαφος. Δεν υπήρξε υστέρηση στις ερμηνείες των ηθοποιών αλλά ο αργός ρυθμός σε συνδυασμό με την πολύ ζέστη έκοψε ένταση από το τελικό χειροκρότημα που δεν ήταν ανάλογο της πολύ μεγάλης προσέλευσης και της συνολικής αποδοχής της παράστασης.

Εξαιρετικά ήσυχο και πειθαρχημένο κοινό προσηλωμένο στην παράσταση από το πρώτο μέχρι το τελευταίο λεπτό

 

Τι ΔΕΝ θέλουμε να θυμόμαστε…

 

Σε μια ζεστή βραδιά πολλά είναι αυτά που μπορεί να σε ενοχλήσουν κατά την διάρκεια της παράστασης.

Αρχικά ήταν τα μηχανάκια που μαρσάριζαν.

Ύστερα ήρθαν…..τα αεροπλάνα…….. και ένα και δύο …….σίγουρα πέντε.

Μετά ήρθε το κλάμα ενός μωρού που τελικά κοιμήθηκε στα χέρια του στοργικού θεατρόφιλου πατέρα.

Για το τέλος αφήσαμε τις πολλές διακοπές ήχου που όταν δεν υπήρχαν δεν μας ενοχλούσε παρά ελάχιστα στην αλλοίωση της φωνής των ηθοποιών.

 

 

Μετάφραση: Μαίρη Γιόση

Σκηνοθεσία: Δημήτρης Καραντζάς

Δραματουργική επεξεργασία: Αντώνης Αντωνόπουλος, Δημήτρης Καραντζάς

Μουσική: Φώτης Σιώτας

Σκηνικό: Κωνσταντίνος Σκουρλέτης

Κοστούμια: Ιωάννα Τσάμη

Κίνηση: Τάσος Καραχάλιος

Φωτισμοί: Δημήτρης Κασιμάτης

Artwork, Φωτογραφίες & Video: Γκέλυ Καλαμπάκα

Βοηθός σκηνοθέτη: Παναγιώτης Γκιζώτης

Επικοινωνία & Δημόσιες Σχέσεις: Όλγα Παυλάτου

Social Media: Renegade Media

Οργάνωση Παραγωγής: Κατερίνα Λιάτσου

Παραγωγή: Θεατρικές Επιχειρήσεις Τάγαρη & ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Κρήτης

 

ΔΙΑΝΟΜΗ

Πυγμαλίων Δαδακαρίδης – Ηρακλής, Γιώργος Γάλλος – Αμφιτρύων, Στεφανία Γουλιώτη – Μεγάρα, Ηρώ Μπέζου – Ίρις, Άννα Καλαϊτζίδου – Λύσσα, Αινείας Τσαμάτης – Λύκος, Νίκος Μήλιας – Θησέας, Φώτης Σιώτας / Δημήτρης Χατζηζήσης – Χορός | Live Μουσική, Γιάννης Κλίνης – Χορός, Γκαλ Ρομπίσα – Χορός, Μπάμπης Γαλιατσάτος – Χορός, Θανάσης Ραφτόπουλος – Χορός, Αντώνης Αντωνόπουλος – Χορός

 

 

 

 

Μιχάλης Μερκουρόπουλος

 

 

 

Ετικέτες


Σχετικά Άρθρα

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Accept privacy policy

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Close