ΟικονομίαΠρωτοσέλιδα

Πλήγμα για τον θαλάσσιο τουρισμό τα νέα τέλη σε όλα τα σκάφη αναψυχής

Ταμπού για τις αρμόδιες αρχές τα “μαύρα χρήματα” των σκαφών αναψυχής με ξένες σημαίες

Πασχαλίδης Πρότυπες Κατασκευές

Έντονες αντιδράσεις έχουν προκαλέσει αρκετά άρθρα του πολυνομοσχεδίου του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής το οποίο κατατέθηκε πριν από λίγες μέρες στη Διαρκή Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής.

 

Καταρχήν έντονο προβληματισμό προκαλεί η επιβολή «Τέλους Πλοίων Αναψυχής και Ημερόπλοιων» (ΤΕ.Π.Α.Η) η οποία θα επιφέρει νέες πρόσθετες επιβαρύνσεις για περίπου 10.000 κατόχους σκαφών με μήκος επτά μέτρα και άνω)που ήδη τα τελευταία έτη καταβάλλουν μεταξύ άλλων φόρο πολυτελούς διαβίωσης, αλλά και ελλιμενισμού.

Το kavalapoint.gr επικοινώνησε με τον ιδιοκτήτη της εταιρίας North Sailing, με έδρα την Κεραμωτή, Χριστόφορο Γκριτζελάκη, ο οποίος εξέφρασε τον έντονο προβληματισμό του για την τροπή που φαίνεται να παίρνουν τα πράγματα από την πλευρά του υπουργείου. “Δυστυχώς όπως φαίνεται, αν και το νομοσχέδιο βρίσκεται ακόμη στα στάδιο της διαβούλευσης, ότι το μόνο που θα προκύψει για εμάς είναι μόνο νέα αυξημένη φορολόγηση. Σε μία περίοδο, που ιδιαίτερα για την περιοχή μας, αναμένεται αρκετά μεγάλη αύξηση του τουρισμού, θα έρθουν να επιβάλλουν νέους φόρους”, δήλωσε αρχικά ο κ. Γκριτζελάκης, προσθέτοντας στη συνέχεια ένα πολύ ενδιαφέρον ερώτημα: “Εμάς το υπουργείο θα συνεχίσει να μας φορολογεί. Εδώ ζούμε, δεν μπορούμε να πάμε πουθενά. Όμως ποιος θα μας απαντήσει από ποιον θα ελεχθούν και αν θα φορολογηθούν όλοι οι ξένοι που έρχονται με τα σκάφη τους, με ξένες σημαίες και ασκούν το επάγγελμα μας; Το ερώτημα το έχουμε θέσει στο Λιμεναρχείο και η απάντηση που πήραμε ήταν να τους υποδείξουμε εμείς τα σκάφη με ξένη σημεία που κάνουν αυτή τη δουλειά. Με απλά λόγια ο κλάδος μας που ασκεί στις θάλασσες μας το συγκεκριμένο επάγγελμα, φορολογείται. Όμως ποιος θα φορολογήσει όλα αυτά τα σκάφη με ξένες σημαίες που μας παίρνουν τη δουλειά και δεν πληρώνουν κανέναν φόρο; Πλέον έχω την εντύπωση ότι κοροϊδευόμαστε. Δεν έχουμε υποδομές, έχουμε τα χειρότερα λιμάνια δεν έχει φτιαχτεί το ηλεκτρονικό μητρώο και το μόνο που ενδιαφέρει τους αρμόδιους είναι η υπερφορολόγηση. Πρέπει να σταματήσουν οι κυβερνήσεις να κρατούν εχθρική στάση απέναντι στα επαγγελματικά τουριστικά σκάφη”, τόνισε ο Χριστόφορος Γκριτζελάκης, προσθέτοντας κλείνοντας ότι η εφαρμογή επιπλέον φορολόγησης θα κάνει δυσβάσταχτη τη συντήρηση ενός σκάφους με αποτέλεσμα να μειωθεί ο αριθμός εκείνων που ελλιμενίζονται σε ελληνικές μαρίνες, το οποίο θα είναι πλήγμα για τον κλάδο.

Για την ιστορία θα πρέπει να αναφέρουμε ότι σύμφωνα με το προσχέδιο του υπουργείου ο υπολογισμός του τέλους θα γίνεται ανά μήνα ή ανά έτος ως εξής:

– Για σκάφη από επτά έως οκτώ μέτρα μήκος, υπολογίζεται στα 16 ευρώ ανά μήνα,

– από οκτώ έως 10 μέτρα στα 25 ευρώ ανά μήνα

– για σκάφη άνω των 12 μέτρων το τέλος θα είναι 8 ευρώ ανά μέτρο υπολογιζόμενο από το πρώτο.

Στο νομοσχέδιο υπάρχει πρόβλεψη για έκπτωση 25% μόνον για τα επαγγελματικά σκάφη αναψυχής. Όμως το αίτημα των επαγγελματιών είναι για 50% έκπτωση.



Σχετικά Άρθρα

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Accept privacy policy

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Close