ΠολιτισμόςΠρωτοσέλιδα

Φεστιβάλ Φιλίππων: Είδαμε την Ορέστεια του Εθνικού Θεάτρου

Πασχαλίδης Πρότυπες Κατασκευές

Στο 67ο φεστιβάλ Φιλίππων θεατές…..

Είναι σύνηθες για την εμπορική επιτυχία μιας παράστασης να επιστρατεύονται τα Μ.Μ.Ε, διαφημιστικά μπάνερ, τηλεοπτικά και ραδιοφωνικά σποτ. Όχι αυτήν τη φορά. Υπάρχουν στιγμές που και η καλή φήμη μιας παραγωγής αρκεί για να συγκεντρωθεί κοινό από όλη την Β.Ελλάδα.

Τα υλικά πολύ καλά. Ένας διεθνώς καταξιωμένος σκηνοθέτης ,το Εθνικό μας θέατρο και μια τριλογία που δεν ανεβαίνει πολύ συχνά ήταν η αφορμή.

Η αλήθεια είναι πως το Εθνικό θέατρο τιμά κάθε χρόνο τους Φιλίππους, αναγνωρίζοντας τη σημαντικότητα του χώρου. Είναι η τελευταία βόρεια στάση του οργανισμού και συνοδεύεται σχεδόν πάντα με πολύ μεγάλη προσέλευση θεατών.

Οι χαμένοι θεατές ήταν οι Καβαλιώτες και οι Δραμινοί που έχουν συνηθίσει να βγάζουν εισιτήρια την τελευταία στιγμή. Όσοι επαναπαύθηκαν…… έχασαν.

Τα θετικά σχόλια από την παρουσίαση στην Επίδαυρο και το εκεί sold out προμήνυε ότι κάτι αντίστοιχο θα συνέβαινε και εδώ. Δεχτήκαμε δεκάδες μηνύματα για το μαγικό χαρτάκι της παράστασης αλλά δυστυχώς το εξασφάλισαν οι 2.600 θεατές που έσπευσαν να βγάλουν έγκαιρα εισιτήρια (τουλάχιστον μια βδομάδα πριν την παράσταση)

Ο Θόδωρος Τερζόπουλος είχε τιμηθεί από το Φεστιβάλ Φιλίππων στο παρελθόν, επί καλλιτεχνικής Διευθύνσεως Θοδωρή Γκόνη, σε εκδήλωση εντός του Αρχαίου θεάτρου Φιλίππων.

Ξεκινώντας στις 7μ.μ από την Καβάλα εννοείτε ότι χρειάστηκε να παρακάμψω τον Αμυγδαλεώνα όπου συνάντησα μέχρι και αγελάδες ελευθέρας βοσκής!

Η τροχαία προφανώς αγνοούσε τι επρόκειτο να συμβεί ,και δεν εμφάνισε ούτε αυτή την φορά εκπρόσωπο της στον δρόμο.

Η πύλη είχε ανοίξει από τις 7.15μ.μ και οι θεατές προσέρχονται ταχύτατα μέχρι και τις 8.35μ.μ. Ένα δροσερό αεράκι μας ανακούφισε στο ξεκίνημα της παράστασης.

Νομίζω πως έχω παρακολουθήσει τουλάχιστον 3 φορές την Ορέστεια και ήμουν προετοιμασμένος για την μεγάλη διάρκεια. Το κοινό αναρωτιόταν αν θα υπάρχουν μικρά διαλείμματα για ξεμούδιασμα.

Δεν χρειάστηκε κανένα διάλειμμα. Η παράσταση είχε πολύ καλό /απολαυστικό ρυθμό και δεν καταλάβαμε πότε από τον Αγαμέμνονα φτάσαμε στις Χοηφόρους. Οι ηθοποιοί και ο χορός κάλυψαν κάθε εκατοστό της ορχήστρας. Επιστρατεύτητηκαν πολλοί προβολείς και η παράσταση λούστηκε με κόκκινο φως στον Αγαμέμνονα, μπλέ στις Χοηφόρους και ξανά κόκκινο στην ολοκλήρωση των Ευμενίδων.

Ο Τερζόπουλος επέλεξε ηθοποιούς που δεν είχαμε ξαναδεί στη σκηνή σε πρωταγωνιστικό ρόλο. Σίγουρα ήταν μια παράσταση συνόλου όπου απολαύσαμε άπειρες εναλλαγές όμορφων σκηνών από τους ηθοποιούς και τον κυρίαρχο πολυμελή χορό σε απόλυτο συγχρονισμό, σαν κουρδισμένα στρατιωτάκια να εκφράζονται δίνοντας έμφαση στο λόγο αλλά και στο σώμα .

Ήταν μια παράσταση σπουδή που θα ανατρέξουμε στο μέλλον ,μια παράσταση κραυγή αγωνίας και διαμαρτυρίας για την κατάσταση που επικρατεί στο νέο κόσμο. Τι έχει μεγαλύτερη αξία; Οι τιμές των μετοχών των χρηματιστηρίων ή οι αθώες χαμένες ψυχές; Το πολυπληθές κοινό της παράστασης παρακολουθούσε με κομμένη την ανάσα την παράσταση ξεσπώντας σε επευφημίες και χειροκροτήματα στην κορύφωση του δράματος όταν αναρτήθηκε ένα πανό ψηλά στις κερκίδες με μήνυμα”Λευτεριά στην Παλαιστίνη” .

Η παράσταση ολοκληρώθηκε με ρεκόρ χρόνου διάρκειας χειροκροτημάτων από τους ενθουσιασμένους θεατές που παρέμειναν για αρκετά λεπτά όρθιοι επιβραβεύοντας όλους τους συντελεστές.

Κατά την αποχώρηση στα πηγαδάκια ακούγονταν και κάποιοι λιγότερο ικανοποιημένοι που εστίαζαν μάλλον στην ερμηνεία συγκεκριμένων ρόλων.

Αξίζει να αναφερθεί

  • Ενώ απαγορεύονται τα πλαστικά καρεκλάκια για τους θεατές στις κερκίδες στο κοίλο υπήρχαν τουλάχιστον 100 πλαστικές καρέκλες για τις ανάγκες ατόμων με κινητικές δυσκολίες. Ελπίζω σύντομα να αντικατασταθούν από ξύλινες.
  • Στην παράσταση έφτασαν θεατές με εκδρομικά λεωφορεία από πόλεις της Θράκης.
  • Για να προμηθευτείς το πρόγραμμα της παράστασης που κόστιζε 12€ έπρεπε να περάσεις από τα εκδοτήρια! Οι θεατές όμως δεν χρειαζόταν να προσεγγίσουν τα εκδοτήρια καθώς είχαν ήδη τα εισιτήρια τους.
  •  Όταν αναφέρεις στο πρόγραμμα πως η παράσταση ξεκινά στις 8.30μ.μ οφείλεις να το τηρείς ευλαβικά.Τα 10 λεπτά καθυστέρησης σε μια τέτοια βραδιά με ζέστη και με παράσταση μεγάλης διάρκειας δημιουργεί ένταση στους θεατές.
  • Όσοι θεατές έρχονταν από μακρυά ή επισκέπτονταν πρώτη φορά τους Φιλίππους ξαφνιάζονταν για την απαγόρευση τροφίμων και ποτών εντός του θεάτρου.
  • Οι εθελοντές έδωσαν τον καλύτερο εαυτό τους όπως και οι διασώστες που φάνηκαν χρησιμότατοι σε πολλές πτώσεις/παραπατήματα /λιποθυμίες θεατών.

Η Ορέστεια από το Εθνικό Θέατρο

Η Ορέστεια έχει παρουσιαστεί από το Εθνικό Θέατρο στην Επίδαυρο πέντε φορές μέχρι σήμερα: το 1954 και το 1959 σε σκηνοθεσία Δημήτρη Ροντήρη, το 1972 σε σκηνοθεσία Τάκη Μουζενίδη, το 2001 σε σκηνοθεσία Γιάννη Κόκκου και το 2019 με την Ιώ Βουλγαράκη, τη Λίλλυ Μελεμέ και τη Γεωργία Μαυραγάνη, που σκηνοθέτησαν τα έργα Αγαμέμνων, Χοηφόροι και Ευμενίδες αντίστοιχα, στην πρώτη τους σκηνοθετική παρουσία στην Επίδαυρο.

Ταυτότητα παράστασης

Μετάφραση: Ελένη Βαροπούλου

Σκηνοθεσία – Δραματουργική επεξεργασία: Θεόδωρος Τερζόπουλος

Συνεργάτης σκηνοθέτης: Σάββας Στρούμπος

Σκηνικά – Κοστούμια – Φωτισμοί: Θεόδωρος Τερζόπουλος

Πρωτότυπη μουσική σύνθεση: Παναγιώτης Βελιανίτης

Σύμβουλος δραματολόγος: Μαρία Σικιτάνο

Δραματολόγος παράστασης: Ειρήνη Μουντράκη

Βοηθός σκηνοθέτη: Θεοδώρα Πατητή

Συνεργάτης σκηνογράφου: Σωκράτης Παπαδόπουλος

Συνεργάτιδα ενδυματολόγου: Παναγιώτα Κοκκορού

Συνεργάτης φωτιστή: Κωνσταντίνος Μπεθάνης

Καλλιτεχνική συνεργάτιδα: Μαρία Βογιατζή

Παίζουν: Έβελυν Ασουάντ (Κασσάνδρα), Τάσος Δήμας (Φύλακας/ Προπομπός), Κωνσταντίνος Ζωγράφος (Πυλάδης), Έλλη Ιγγλίζ (Τροφός), Κώστας Κοντογεωργόπουλος (Ορέστης), Δαυίδ Μαλτέζε (Αίγισθος), Άννα Μαρκά Μπονισέλ (Προφήτις), Νίκος Ντάσης (Απόλλων), Ντίνος Παπαγεωργίου (Κήρυκας), Αγλαΐα Παππά (Αθηνά), Σάββας Στρούμπος (Αγαμέμνων), Αλέξανδρος Τούντας (Οικέτης), Νιόβη Χαραλάμπους (Ηλέκτρα), Σοφία Χιλλ (Κλυταιμνήστρα/Το Είδωλον της Κλυταιμνήστρας)

Xορός: Μπάμπης Αλεφάντης, Ναταλία Γεωργοσοπούλου, Κατερίνα Δημάτη, Κωνσταντίνος Ζωγράφος, Πύρρος Θεοφανόπουλος, Έλλη Ιγγλίζ, Βασιλίνα Κατερίνη, Θάνος Μαγκλάρας, Ελπινίκη Μαραπίδη, Άννα Μαρκά Μπονισέλ, Λυγερή Μητροπούλου, Ρόζυ Μονάκη, Ασπασία Μπατατόλη, Νίκος Ντάσης, Βαγγέλης Παπαγιαννόπουλος, Σταύρος Παπαδόπουλος, Μυρτώ Ροζάκη, Γιάννης Σανιδάς, Αλέξανδρος Τούντας, Κατερίνα Χιλλ, Μιχάλης Ψαλίδας, Giulio Germano Cervi

Βίντεο: Νίκος Πάστρας

Φωτογραφίες: Johanna Weber

Διάρκεια: 200 λεπτά

Τιμές Εισιτηρίων: 20€ κανονικό εισιτήριο, 15€ μειωμένο για άνω των 65 ετών και 10€ για σπουδαστές, φοιτητές, ανέργους και ΑΜΕΑ

Μιχάλης Μερκουρόπουλος 

Ετικέτες


Σχετικά Άρθρα

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Accept privacy policy

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Close