ΠολιτισμόςΠρωτοσέλιδαΣημαντικά

Εργαστήρια Δεξιοτήτων Δημοτικού Σχολείου Φιλίππων

Πασχαλίδης Πρότυπες Κατασκευές
Το Δημοτικό Σχολείο Φιλίππων πήρε την πρωτοβουλία και διοργάνωσε τέσσερα Εργαστήρια Δεξιοτήτων με συμμετοχή τον μαθητών όλων των τάξεων του σχολείου.

Τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων αποτελούν μια καινοτόμο διδακτική και εκπαιδευτική δράση, η οποία συνίσταται στην πιλοτική προσθήκη νέων θεματικών κύκλων στο Νηπιαγωγείο και στο υποχρεωτικό ωρολόγιο πρόγραμμα του Δημοτικού και του Γυμνασίου, αξιοποιώντας μεθόδους διερευνητικής – ανακαλυπτικής μάθησης. Στόχος είναι η ενίσχυση της καλλιέργειας ήπιων δεξιοτήτων, δεξιοτήτων ζωής και δεξιοτήτων τεχνολογίας και επιστήμης στους μαθητές και στις μαθήτριες, σε συνδυασμό με τη διαμόρφωση ενός σύγχρονου πλαισίου προγράμματος με δομή Ανοικτών, Ζωντανών Προγραμμάτων Σπουδών και Διαδικασιών. Οι Θεματικοί Κύκλοι προκύπτουν από τους Παγκόσμιους Δείκτες Αειφόρου Ανάπτυξης (περιβάλλον, ευ ζην, ασφάλεια, κοινωνία των πολιτών, σύγχρονη τεχνολογία και επιχειρηματικότητα).

Πιο συγκεκριμένα, τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων οργανώνονται σε τέσσερις θεματικούς κύκλους, κατά την υλοποίηση των οποίων προβλέπεται να καλλιεργηθούν δεξιότητες του νου, της μάθησης, της ζωής, της τεχνολογίας και της επιστήμης. Το Δημοτικό Σχολείο Φιλίππων υπήρξε ένα από τα 218 σχολεία όλων των βαθμίδων της χώρας που συμμετείχε στην πιλοτική εφαρμογή των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων κατά τη σχολική χρονιά 2020-2021.

Κατά τη διάρκεια της υλοποίησης του 1ου θεματικού κύκλου σε όλες τις τάξεις πραγματοποιήθηκαν δραστηριότητες συναισθηματικής αγωγής έχοντας ως κύριους άξονες την αναγνώριση και την υγιή έκφραση των συναισθημάτων, την αυτοεκτίμηση και την αποδοχή των άλλων, την επίλυση συγκρούσεων,  τη συνεργασία και την αποτελεσματική επικοινωνία.

Ο 2ος θεματικός κύκλος αξιοποιήθηκε ως ευκαιρία τα παιδιά να γνωρίσουν, να εκτιμήσουν και να συναισθανθούν την αξία της τοπικής πολιτιστικής κληρονομιάς. Από την Α ως την Δ τάξη τα παιδιά ασχολήθηκαν με τις βραχογραφίες που υπάρχουν στο χώρο των Φιλίππων και υλοποίησαν ποικίλες δραστηριότητες κυρίως καλλιτεχνικής έκφρασης. Τα παιδιά της Ε και της Στ τάξης γνώρισαν την ιστορία και πολιτιστική κληρονομιά του τόπου τους ασχολήθηκαν με τη σημασία του θεάτρου στη θρησκευτική και κοινωνική ζωή των Ελλήνων, γνώρισαν την αρχιτεκτονική, την ιδιαίτερη ακουστική και την αρχαία σκηνογραφία με επίκεντρο το αρχαίο θέατρο των Φιλίππων.

Με αφορμή τη θεματική του 3ου κύκλου όλες οι τάξεις διαπραγματεύτηκαν την έννοια και το βίωμα του εθελοντισμού και όλες οι δραστηριότητες που υλοποιήθηκαν συνέβαλαν στην ευαισθητοποίηση των παιδιών και στην παρότρυνση να αναλάβουν εθελοντική δράση. Έτσι, η Α τάξη συμμετείχε σε εθελοντική δράση σε συνεργασία με τον Πολιτιστικό Σύλλογο των Φιλίππων, ενώ τα παιδιά της Β΄ τάξης πραγματοποίησαν ηχογραφήσεις παιδικών παραμυθιών σε συνεννόηση με τον μη κερδοσκοπικό οργανισμό «Διαβάζω για τους άλλους», ο οποίος στοχεύει στη δημιουργία ακουστικών βιβλίων προκειμένου αυτά να είναι διαθέσιμα για άτομα με απώλεια όρασης ή έντυπο-ανάπηρα άτομα. Η Γ τάξη σε συνεργασία με τα παιδιά της Δ τάξης σχεδίασαν την ψηφιοποίηση διαδραστικής παρουσίασης με θέμα τις βραχογραφίες και επιχείρησαν να επικοινωνήσουν με φορείς και σχολεία, προκειμένου να ενισχύσουν το ενδιαφέρον για τις βραχογραφίες, ενώ οι μεγάλες τάξεις ανέλαβαν πρωτοβουλίες σχετικά με προσπάθεια ανάδειξης του αρχαίου θεάτρου έτσι ώστε να ευαισθητοποιηθεί η τοπική κοινωνία και να προωθηθεί τουριστικά ο τόπος τους.

 

Ο 4ος κύκλος που αφορούσε την ενασχόληση με τις νέες τεχνολογίες έφερε τα παιδιά σε επαφή με τεχνολογικά εργαλεία και ανέδειξε τις επικοινωνιακές δυνατότητες των νέων τεχνολογιών. Ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα η δημιουργία ολιγόλεπτου τουριστικού οδηγού του αρχαιολογικού χώρου των Φιλίππων με στόχο την ανάδειξη της περιοχής με τη χρήση της γλώσσας προγραμματισμού scratch από τα παιδιά της Ε και της ΣΤ τάξης, αλλά και η εργασία των παιδιών της Γ και Δ τάξης που ψηφιοποίησαν μεγάλο μέρος της διαδραστικής παρουσίασης και δημιούργησαν ψηφιακό κουίζ με θέμα τις βραχογραφίες.

Σημαντική στην εξέλιξη των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων υπήρξε η συμβολή ανθρώπων και φορέων της τοπικής κοινωνίας, δίνοντας την ευκαιρία στα παιδιά να αποκτήσουν βιώματα καθοριστικά για την εξέλιξή τους, παίρνοντας ερεθίσματα και αξιοποιώντας την ευκαιρία να συζητήσουν και να προσεγγίσουν την γνώση με βιωματικό τρόπο. Ενδεικτικά να αναφέρουμε την ξενάγηση στις βραχογραφίες από το Κ.Π.Ε. Φιλίππων και την υλοποίηση δραστηριοτήτων σχετικά με το αρχαίο θέατρο από τον κ. Κελίδη Κυριάκο, τη συνάντηση των παιδιών με τον συγγραφέα, κ. Κώστα Πούλια, αλλά και την Πρόεδρο του Πολιτιστικού Συλλόγου Φιλίππων, κ. Σογαντζή Βάσω.

Μπορείτε να περιηγηθείτε και να δείτε αναλυτικά τις δραστηριότητες των παιδιών του Δ.Σ. Φιλίππων ανά τάξη στην ιστοσελίδα του σχολείου: http://dim-filipp.kav.sch.gr/?page_id=13967

Ετικέτες


Σχετικά Άρθρα

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Accept privacy policy

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Close