ΠολιτισμόςΠρωτοσέλιδα

Είδαμε τον «Άμλετ» του Ουίλιαμ Σαίξπηρ-Να δει κανείς ή να μη δει;

Αρχαίο Θέατρο Φιλίππων, Σάββατο 20 Ιουλίου, ώρα 21.30

Πασχαλίδης Πρότυπες Κατασκευές

Στο  67ο φεστιβάλ  Φιλίππων θεατές…..

Να δει κανείς ή να μη δει;

Είμασταν αρκετά συγκρατημένοι καθώς το θεατρικο τοπίο αλλάζει. Οι πρωταγωνιστές είναι όσοι ξεχωρίζουν στις τηλεοπτικές σειρές και το κοινό συρρέει να τους δει και από κοντά.

Η παραδοσιακή ουρά αυτοκινήτων από τον Σταυρό μέχρι τον Αμυγδαλεώνα, που δηλώνει μεγάλη προσέλευση παρόλη τη ζέστη, αντιμετωπίστηκε από την έγκαιρη προσέλευση της τροχαίας. Εμείς φτάσαμε πάλι αργοπορημένοι (για δικούς μας λόγους) 21.41μ.μ, την στιγμή που έσβησαν τα φώτα.

Η δυναμική του φεστιβάλ γίνεται αντιληπτή φέτος καθώς κάθε παράσταση ακόμη και στον καύσωνα  παρουσιάζεται στο Αρχαίο θέατρο με περισσότερους από 1500 θεατές.

Ο Θέμης Μουμουλίδης  είναι από τους πλέον γνώριμους μας σκηνοθέτες, όπως και η “5η Εποχή” που παρουσιάζεται αδιάλειπτα στο φεστιβάλ Φιλίππων και πάντα με αξιόλογες παραγωγές. Θα το γράψω και μπορεί να διαβαστεί περίεργο, αλλά ήταν η πρώτη φορά που ενθουσιάστηκα με την Ιωάννα Παππά.

Η αλήθεια είναι πως δεν υπήρξε ηθοποιός -ρόλος που να υστέρησε στην σφικτή δράση των 100 λεπτών που παρακολουθήσαμε. Από το έξυπνο και λειτουργικό σκηνικό  αξιοποιήθηκε το κάθε τετραγωνικό εκατοστό για να προκύψουν οι πολλές γρήγορες εναλλαγές για την εξέλιξη του έργου.

Τα μικρόφωνα πλέον θεωρούνται δεδομένα σε κάθε παράσταση. Οι ηθοποιοί βρίσκονταν σε διαρκή κίνηση, όμως ούτε μια φορά δεν τους πρόδωσε η ηχοληψία. Στα πολύ θετικά της παράστασης η μουσική του Σταύρου Γασπαράτου που οριοθετούσε ή έδινε έμφαση σε κάθε σκηνή.

Μια εξαιρετική καλοκουρδισμένη παράσταση είδαμε Αρχικά απολαύσαμε την ποιητική μετάφραση του Γιώργου Χειμωνά ερμηνευμένη απολαυστικά από όλους τους ηθοποιούς με μικρή ή μεγαλύτερη συμμετοχή. Μας άρεσαν πολύ και τα σύγχρονα κουστούμια που επέλεξε η Βασιλική Συρμα.

Η σκηνοθεσία του Μουμουλίδη υποστηρίχτηκε θαυμάσια από την κινησιολογική πρόταση της Πατρίσια Απέργη και από την  άριστη αξιοποίηση της τεχνολογίας ειδικότερα στην επικοινωνία του Άμλετ με τον νεκρό Βασιλιά πατέρα του. Παρακολουθήσαμε μια ολοκληρωμένη εικαστική πρόταση.

Τα πολλά μπράβο που “έπρεπε” να ακουστούν στο τέλος της παράστασης αξίζουν πρώτα απόλα στους πρωταγωνιστές. Υποκλινόμαστε στην αψεγάδιαστη ερμηνεία του Αναστάση Ροιλου που ξεχώρισε όταν χόρεψε, κινήθηκε,ξιφομάχησε,  αλλά και της Τζένης Καζάκου.

Πολύ καλές ερμηνείες και ωραίες καθαρές φωνές όλων των ηθοποιών ακόμη και στους “δεύτερους” ρόλους. Μας κράτησαν στο έργο που είναι γεμάτο ανατροπές με πολλά πρόσωπα και διαφορετικούς τόπους. Ξεχωριστός και ο Θοδωρής Σκυφτούλης που δυσκολευτήκαμε  αρχικά να κατανοήσουμε πως  στα νεκροταφεία, ερμήνευε άλλον, δεύτερο ρόλο  ως νεκροθάφτης.

Τι θα θυμόμαστε…

Μας είναι πολύ δύσκολο να ξεχωρίσουμε μια μόνο σκηνή από τις πολλές όμορφες αλλά μάλλον θα σταθούμε στην  “χορευτική” διαφωνία του Άμλετ με τον Πολώνιο.

Όσο εξελισσόταν  παράσταση το ολόγιομο φεγγάρι “συμπλήρωνε”τους ωραίους φωτισμούς του του Νίκου Σωτηρόπουλου.

Διαφορετικό κοινό, αλλά μάλλον εκπαιδευμένο. Μπορεί οι πρωταγωνιστές να προέκυψαν από την εξαιρετική τηλεοπτική εμφάνιση τους παρόλα αυτά ΔΕΝ παρέσυραν τους θεατές να χειροκροτούν στην μέση της παράστασης την πρώτη εμφάνιση τους στη σκηνή. Φύλαξαν  το ενισχυμένο  χειροκρότημα τους για το τέλος και “ανάγκασαν” τον θίασο να υποκλιθεί 5 φορές!

Στα περίεργα της βραδυάς να αναφέρουμε την εμφάνιση μιας ταλαιπωρημένης γατούλας στις κερκίδες, η οποία προκάλεσε μια μικρή ανησυχία σε όσους ακουμπούσε.

Κάποτε το φοιτητικό(μειωμένο) εισιτήριο δεν ξεπερνούσε το 50% της τιμής του κανονικού. Σε αυτή την παράσταση με γενική είσοδο τα 22€ το φοιτητικό δυστυχώς κόστιζε 18€

Για να ολοκληρώσουμε σε θετικά. Το πρόγραμμα της παράστασης με την μετάφραση του Χειμωνά πωλούνταν στην προσιτή τιμή των 10€.

Μετάφραση ΓΙΩΡΓΟΣ ΧΕΙΜΩΝΑΣ

Επεξεργασία κειμένου- Σκηνοθεσία ΘΕΜΗΣ ΜΟΥΜΟΥΛΙΔΗΣ

Μουσική ΣΤΑΥΡΟΣ ΓΑΣΠΑΡΑΤΟΣ

Σκηνικό ΜΙΚΑΕΛΛΑ ΛΙΑΚΑΤΑ

Κοστούμια ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΥΡΜΑ

Κινησιολογική επεξεργασία ΠΑΤΡΙΣΙΑ ΑΠΕΡΓΗ

Φωτισμοί ΝΙΚΟΣ ΣΩΤΗΡΟΠΟΥΛΟΣ

Σπαθογραφίες ΑΝΑΣΤΑΣΗΣ ΡΟΪΛΟΣ

Βοηθός σκηνοθέτη ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΛΙΑΠΟΠΟΥΛΟΥ

Επικοινωνία ΕΙΡΗΝΗ ΛΑΓΟΥΡΟΥ

Φωτογραφίες ΕΛΙΝΑ ΓΙΟΥΝΑΝΛΗ

Artwork ΘΩΜΑΣ ΠΑΛΥΒΟΣ

Τους ρόλους ερμηνεύουν:

ΑΝΑΣΤΑΣΗΣ ΡΟΪΛΟΣ | ΙΩΑΝΝΑ ΠΑΠΠΑ| ΜΙΧΑΛΗΣ ΣΥΡΙΟΠΟΥΛΟΣ |

ΘΟΔΩΡΗΣ ΣΚΥΦΤΟΥΛΗΣ | ΘΑΝΑΣΗΣ ΔΟΒΡΗΣ | ΜΑΡΟΥΣΚΑ ΠΑΝΑΓΙΩΤΟΠΟΥΛΟΥ 

ΤΖΕΝΗ ΚΑΖΑΚΟΥ | ΑΡΗΣ ΝΙΝΙΚΑΣ | ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΑΠΟΣΤΟΛΟΠΟΥΛΟΣ

Μιχάλης Μερκουρόπουλος

 

Ετικέτες


Σχετικά Άρθρα

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Accept privacy policy

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Close