ΟικονομίαΚοινωνικάΠρωτοσέλιδα

Δημήτρης Λυμπεράκης:
«Το όραμα που έχουμε για το αεροδρόμιο Αμυγδαλεώνα φτάνει πολύ μακριά»

Egnatia Aviation: Αεροδρόμιο Αμυγδαλεώνα «ΛΥΔΙΑ»

Πασχαλίδης Πρότυπες Κατασκευές

 

Ένα νέο συγκριτικό πλεονέκτημα για την περιοχή μας

 

Το πρώτο ιδιωτικό αεροδρόμιο στην Ελλάδα βρίσκεται στον Αμυγδαλεώνα και αποτελεί πλέον την έδρα της  Egnatia Aviation.

Οι εργασίες που αφορούν την κατασκευή και  ανακαίνιση του Αεροδρομίου συνεχίζονται, ακολουθώντας πιστά το πλάνο το οποίο παρουσίασαν οι ιδιοκτήτες της εταιρείας  Δημήτρης Λυμπεράκης και Γιώργος Ζωγραφάκης  πριν από έναν χρόνο περίπου.

 

Πριν από μερικές ημέρες, ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης επισκέφθηκε τις εγκαταστάσεις του αεροδρομίου και ενημερώθηκε για τις εργασίες που έχουν ήδη ολοκληρωθεί και γ’ αυτές που πρόκειται να γίνουν.

Την ξενάγηση του Κυριάκου Μητσοτάκη ανέλαβε ο ένας εκ των δύο ιδιοκτητών της εταιρείας και σημερινός Γενικός Διευθυντής, Δημήτρης Λυμπεράκης, τον οποίο συναντήσαμε και του ζητήσαμε να μας μιλήσει γι’ αυτό μεγαλόπνοο σχέδιο που βρίσκεται ήδη σε εξέλιξη και έχει αλλάξει το τοπίο της περιοχής.

 

 

 

Τι μας είπε ο Δημήτρης Λυμπεράκης…

 

«Η σύμβαση υπογράφτηκε στις 21 Δεκεμβρίου του 2021. Προέβλεπε  δύο χρόνια για την αδειοδότηση λειτουργίας του αεροδρομίου και έγινε σε έναν χρόνο. Ήμασταν έτοιμοι μάλιστα στους πρώτους έξι μήνες. Ήταν η πρώτη φορά στα ελληνικά χρονικά που έγινε κάτι  τέτοιο, δηλαδή αδειοδότηση ιδιωτικού αεροδρομίου την οποία λάβαμε στις 22 Ιουλίου.

Από κει και πέρα, το εύρος της επένδυσης , πάλι σύμφωνα με την σύμβαση, είναι 7 χρόνια από τη στιγμή της υπογραφής, δηλαδή στο τέλος του 2028. Σήμερα πιστεύουμε ότι θα είναι λιγότερος ο χρόνος που θα χρειαστούμε. Ένα πολύ μεγάλο τμήμα που είναι η σχολή και μέρος της διαμονής των μαθητών (ξενώνας)  θα γίνει φέτος.

Στόχος της εταιρείας μας είναι μέχρι το τέλος του 2023 να έχει φύγει από όλες τις εγκαταστάσεις που έχει στην Καβάλα. Οπότε θα δώσουμε ιδιαίτερη βαρύτητα στην σχολή για να μεταφερθούμε από την Κηπούπολη στον Αμυγδαλεώνα.

Φυσικά και δεν είναι υποχρεωτικό κάποιος ο οποίος σπουδάζει εδώ να μένει κι εδώ. Είναι καθαρά δική του επιλογή.

Το πλάνο μας για τον πρώτο χρόνο ήταν περίπου 500.000 ευρώ για την αδειοδότηση του αεροδρομίου  αλλά επειδή η αδειοδότηση ήρθε πιο γρήγορα απ’ ότι υπολογίζαμε επενδύθηκαν ήδη 2 εκατομμύρια  τα οποία είχαμε υπολογίσει για τον δεύτερο και τον τρίτο χρόνο. Το αρχικό μας πλάνο, ακριβώς επειδή δεν ξέραμε τι θα συναντήσουμε στην πορεία, ήταν πολύ συντηρητικό. Αυτή τη στιγμή μπορούμε ήδη να φιλοξενήσουμε 26 αεροπλάνα  και καλύπτουμε ήδη τις σημερινές ανάγκες της εταιρείας.

 

Τις εγκαταστάσεις του αεροδρομίου Αμυγδαλεώνα «ΛΥΔΙΑ» επισκέφθηκε στις 13 Ιανουαρίου ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης.

 

Το βασικό μας πλάνο αποτελεί την μικρή εικόνα που ήδη φαίνεται από τώρα. Το όραμα που έχουμε πάει πολύ μακρύτερα  και εκτός από την εκπαίδευση που θα γίνεται από την εταιρεία μας υπάρχει και ενδιαφέρον από άλλες σχολές οι οποίες θέλουν  να έρθουν και να στήσουν εδώ τουλάχιστον ένα υποκατάστημα. Η πίτα της εκπαίδευσης πιλότων είναι τεράστια..

Τα αεροπλάνα μας κατασκευάζονται στην Αυστρία και δεν είναι απίθανο να υπάρξει μελλοντικά ενδιαφέρον να δημιουργηθεί μια γραμμή παραγωγής εδώ στην περιοχή μας.

 

 

Το αεροδρόμιο αυτό αλλά και γενικά όλα τα αεροδρόμια του κόσμου, εάν γίνουν με τον σωστό τρόπο και οργανωθούν με τον σωστό τρόπο, είναι επιχειρηματικοί κόμβοι.  Εάν στηθούν οι σωστές υποδομές μπορούν να φιλοξενήσουν πολλές και διαφορετικές δραστηριότητες. Αυτό θέλουμε να κάνουμε εμείς εδώ στον Αμυγδαλεώνα και μπορούμε να το κάνουμε.

Προσωπικά θεωρώ τον εαυτό μου ονειροπόλο αλλά τα όνειρα μου συνδυάζονται με στόχους. Εάν ξεκινούσαμε με ψυχρές ρεαλιστικές σκέψεις δεν θα γινόταν αυτό που έγινε μέχρι τώρα.

Όταν ήρθα το 2005 από την Αγγλία μαζί με τον συνέταιρο μου Γιώργο Ζωγραφάκη  κι έλεγα σε οικείους, γνωστούς και φίλους   ότι σκέφτομαι να  ανοίξω μια σχολή πιλότων με κοιτούσαν σα να βλέπουν φάντασμα. Υπάρχει τρόπος να γίνουν αυτά που κάποιοι λένε ότι δεν γίνονται.

 

 

Η σχέση αυτής της επένδυσης με την προοπτική ανάπτυξης της γύρω περιοχής  είναι αμφίδρομη. Πρέπει ο ένας να «εκμεταλλευτεί» τον άλλον. Χρησιμοποιώ λέξεις που πιθανόν να προκαλούν αλλά η αλήθεια είναι ότι εγώ θέλω μια κοινωνία που θα εκμεταλλευτεί αυτό που γίνεται εδώ. Η παροχή υπηρεσιών στους πελάτες μας αφορά και εμάς αλλά επεκτείνεται και στην ευρύτερη περιοχή γύρω από το αεροδρόμιο. Άρα είναι στην διακριτική ευχέρεια όλων μας να προσφέρουμε αυτές τις υπηρεσίες. Άρα μπορούμε να κερδίσουμε όλοι.

Η δυνατότητα που υπάρχει σήμερα είναι μέχρι 192 μαθητές στο τελικό στάδιο. Εάν υπολογίσετε ότι θα υπάρχουν 192 κλίνες, άλλοι τόσοι θα εργάζονται ή θα εκπαιδεύονται εδώ και 100 άτομα το προσωπικό… αντιλαμβάνεστε ότι μιλάμε για ένα μικρό χωριό και 500 περίπου άτομα που θα μπαινοβγαίνουν σχεδόν σε καθημερινή βάση.

Οι εργασίες ανακαίνισης του αεροδρομίου συνεχίζονται και πέρα από τη σχολή και τους ξενώνες που προγραμματίστηκαν να ολοκληρωθούν μέχρι το τέλος του έτους, προβλέπονται συμπληρωματικές εργασίες στις οποίες συμπεριλαμβάνεται η κατασκευή καινούργιου κτιρίου πύργου, η κατασκευή δεύτερου υπόστεγου συντήρησης κ.α..

Οι προβλέψεις για την υλοποίηση του σχεδίου επένδυσης  που κατατέθηκε το 2021 είναι αισιόδοξες. Ο αρχικός δικός μας προγραμματισμός για ολοκλήρωση σε 6 χρόνια μπορεί να μειωθεί ακόμη και στα 4 χρόνια.

Πέρα από όλα τα άλλα, η λειτουργία του πρώτου ουσιαστικά ιδιωτικού αεροδρομίου στην Ελλάδα θα οικοδομήσει και την αεροπορική παιδεία που αποτελεί σήμερα μια «άγνωστη λέξη».  Είναι μια πρώτης τάξεως ευκαιρία το αεροδρόμιο του Αμυγδαλεώνα να βάλει το θεμέλιο για αυτή την  αεροπορική παιδεία.»

 

Μιχάλης Κουμρίδης

Ετικέτες


Σχετικά Άρθρα

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Accept privacy policy

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Close