ΠολιτικήΠρωτοσέλιδα
ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗ ΕΝΩΤΙΚΗ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ: « Έργα ακούνε και έργα δε βλέπουνε στη Θάσο…»
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Κατά την τελευταία συνεδρίαση της Οικονομικής Επιτροπής της Περιφέρειας ΑΜΘ, εισήχθη ως θέμα στην Ημερήσια Διάταξη η έγκριση χορήγησης 1ης Παράτασης Προθεσμίας Περαίωσης του έργου: «Οδικοί κόμβοι στις Δ.Κ. Παναγίας και Ποταμιάς Νήσου Θάσου» αναδόχου «ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΤΣΗΚΟΣ & ΣΙΑ Ε.Ε.».
Πρόκειται για άλλο ένα έργο της Θάσου που καρκινοβατεί και καθυστερεί με ευθύνη της Διοίκησης.
Όπως σημειώνει χαρακτηριστικά το μέλος της Οικονομικής Επιτροπής και Περιφερειακός Σύμβουλος της Παράταξης Χρήστος Χατζηπέμου, υπογράφηκε στις 6 Μαΐου 2021 μεταξύ του τότε Αντιπεριφερειάρχη Καβάλας Κώστα Αντωνιάδη και του νόμιμου εκπροσώπου της αναδόχου εταιρίας με την επωνυμία «ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΤΣΗΚΟΣ και ΣΙΑ Ε.Ε» η σύμβαση για την εκτέλεση του έργου «Οδικοί Κόμβοι στις Δημοτικές Ενότητες Παναγίας και Ποταμιάς της νήσου Θάσου», προϋπολογισμού 700.000 ευρώ.
Την υπογραφή συνόδευσε δελτίο Τύπου με φωτογραφίες του τότε Αντιπεριφερειάρχη, αναρτήσεις στα ΜΜΕ και στο Κοινωνικά Μέσα Δικτύωσης με τον κο Αντωνιάδη, πέραν των καθιερωμένων ευχαριστιών προς τον Περιφερειάρχη τον κο Μέτιο, να δηλώνει ότι «Σε ένα χρόνο από σήμερα οι κάτοικοι της Θάσου θα μπορούν να απολαμβάνουν τις ωφέλειες τριών (3) οδικών κόμβων οι οποίοι θα συμβάλουν στην κυκλοφοριακή αποσυμφόρηση των Δημοτικών Ενοτήτων Παναγίας και Ποταμιάς και στη δραστική βελτίωσης της οδικής ασφάλειας, τόσο των οδηγών όσο και των πεζών».
Μετά τα φλας και τα φώτα δημοσιότητας, από τις 6/5/2021 μέχρι σήμερα δεν έχει γίνει σχεδόν τίποτε!
Οι προβλεπόμενες εργασίες απαιτούν το προσωρινό και εκ περιτροπής κλείσιμο τμημάτων του επαρχιακού δικτύου Κοινύρων – Λιμένα για την ασφαλή εκτέλεσή τους, οπότε το καλοκαίρι του 2021 έφυγε χωρίς να ξεκινήσουν οι εργασίες. Κι ενώ είναι γνωστό από την αρχή στην Διοίκηση ότι θα απαιτηθεί κλείσιμο της επαρχιακής οδού και έγκριση κυκλοφοριακών ρυθμίσεων, οι ρυθμίσεις αυτές ήρθαν προς έγκριση στο Περιφερειακό Συμβούλιο μόλις στις 9.12.2021, δηλαδή επτά μήνες από την υπογραφή της σύμβασης και, μέχρι να εγκριθεί η απόφαση από την Αποκεντρωμένη Διοίκηση και να οδηγηθούν οι κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στο ΦΕΚ πέρασε κι ο μισός Φεβρουάριος του 2022.
Λίγο οι βροχές, λίγο οι παγωνιές, το έργο ακόμη δεν έχει ξεκινήσει κι ο ανάδοχος με αίτημά του στις αρχές Απρίλη ζήτησε την παράταση της σύμβασης μέχρι τις 31/12/2022 αίτημα που έτυχε της θετικής Υπηρεσιακής εισήγησης κι αναμένεται να εγκριθεί και από την Οικονομική Επιτροπή της Περιφέρειας. Η καθυστερημένη έγκριση των κυκλοφοριακών ρυθμίσεων δεν αποτέλεσε την αιτιολογική βάση του αναδόχου για την παράταση της σύμβασης.
Αντίθετα, ως αιτιολογία καθυστέρησης χρησιμοποιήθηκαν αναπόδεικτα, οι βροχές, οι παγωνιές, ο κορωνοϊός, αλλά και «οι οικονομικές στρεβλώσεις που έχουν δημιουργηθεί (συνεχείς ανατιμήσεις υλικών, έλλειψη πρώτων υλών κλπ) από τις συνέπειες του πολέμου στην Ουκρανία.». Αυτή η τελευταία αιτιολογία θα απαντηθεί σε αρκετά από τα εν εξελίξει έργα, ιδίως όταν οι έκπτωση από τον ανάδοχο είναι σημαντική (εν προκειμένω είναι της τάξης του 36% περίπου).
Επιπλέον σε συνδυασμό και α) με το γεγονός ότι μέχρι σήμερα δεν έχει γίνει τίποτε, β) ότι η έγκριση κυκλοφοριακών όρων ισχύει μέχρι την 6η Μαϊου 2022 και συνεπώς πρέπει εκ νέου να κινηθεί διαδικασία και γ) ότι οι εργασίες τους θερινούς μήνες δεν μπορούν να γίνουν λόγω αποκλεισμού της επαρχιακής οδού, είναι αμφίβολο εάν θα ολοκληρωθεί το έργο και μετά την παραχώρηση της αιτούμενης παράτασης.
♦ Από το Γραφείο Τύπου