ΠολιτισμόςΠρωτοσέλιδα

Ανάδειξη τμήματος της Αρχαίας Εγνατίας Οδού στον Σταυρό Αμυγδαλεώνα (Φωτογραφίες)

Σε εξέλιξη βρίσκονται οι εργασίες ανάδειξης τμήματος της αρχαίας Εγνατίας Οδού στον Σταυρό Αμυγδαλεώνα.

Πασχαλίδης Πρότυπες Κατασκευές

Η Αρχαία Εγνατία Οδός στην Καβάλα είναι σήμερα χωρισμένη σε δύο τμήματα, εξαιτίας των αυτοκινητόδρομων που έχουν διανοιχθεί στον Άγιο Σίλα. Το ένα τμήμα  βρίσκεται πίσω από το ξενοδοχείο Εγνατία  στην πλευρά του Γενικού Νοσοκομείου Καβάλας  και το δεύτερο τμήμα στο οποίο εκτελούνται εργασίες αυτή την περίοδο ξεκινά μέσα από τον Σταυρό Αμυγδαλεώνα και καταλήγει στον αυτοκινητόδρομο του Αγίου Σίλα.

Περίπου 200 μέτρα του υπάρχοντος πέτρινου δρόμου στο Σταυρό Αμυγδαλεώνα , της Αρχαίας Εγνατίας Οδού, έχουν ήδη καθαριστεί υπό την επίβλεψη της  Εφορείας Αρχαιοτήτων Καβάλας – Θάσου. Το συνολικό κομμάτι του λιθόστρωτου δρόμου, που δεν ξεπερνάει σε μήκος το περίπου ενάμισι χιλιόμετρο, έχει λάβει χρηματοδότηση  ύψους 350.000 ευρώ στο πλαίσιο της ΟΧΕ Πολιτιστικής Διαδρομής της Εγνατίας Οδού της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης.

Οι εργασίες ανάδειξης ξεκίνησαν κάτω από τον σημερινό αυτοκινητόδρομο του Αγίου Σίλα και προχωρούν προς τον οικισμό του Σταυρού.

Πρόκειται για τμήμα της  οδικής αρτηρίας  που ένωνε τη Νεάπολη (παλαιότερη ονομασία της Καβάλας) με την αρχαία πόλη των Φιλίππων.

Αυτό το λιθόστρωτο μονοπάτι διέσχισε και ο Απόστολος Παύλος, ο ιεραπόστολος των Εθνών, με τους μαθητές του, Σίλα, Τιμόθεο και Λουκά, με σκοπό να μεταφέρει την διδασκαλία του Ευαγγελίου, βαπτίζοντας τη Λυδία, την πρώτη Χριστιανή στην Ευρώπη και ιδρύοντας έτσι την πρώτη ευρωπαϊκή και ελληνική εκκλησία.

 

Το συγκεκριμένο  τμήμα της αρχαίας Εγνατίας Οδού, αποτελεί ένα σπουδαίο κομμάτι του μεγάλου αυτού δρόμου που ένωνε την Ανατολή με τη Δύση και μέχρι και τις αρχές του 20ου αιώνα αποτελούσε μια από τις κυριότερες οδικές αρτηρίες της νότιας Βαλκανικής.

Η διευθύντρια της Εφορείας Αρχαιοτήτων Καβάλας – Θάσου Σταυρούλα Δαδάκη μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ πριν την έναρξη των εργασιών ανάφερε τα εξής: «Ο προγραμματισμός που υπάρχει στη μελέτη περιλαμβάνει -μεταξύ άλλων- τη συντήρηση του λίθινου οδοστρώματος ώστε να απομακρυνθούν χόρτα και φερτές ύλες, την απορροή των όμβριων υδάτων, την τοποθέτηση πινακίδων σήμανσης και τη συντήρηση των καθισμάτων και των λοιπών ήπιων κατασκευών που ήδη προϋπάρχουν».

Ωστόσο, σύμφωνα με την κ. Δαδάκη, εκεί που θα δοθεί ιδιαίτερη προσοχή είναι στο δίκτυο του ηλεκτροφωτισμού καθώς τα ήδη προϋπάρχοντα φωτιστικά σώματα έχουν βανδαλιστεί και σε κάποιες περιπτώσεις έχουν ξηλωθεί και τα καλώδια της ηλεκτροδότησης. Στόχος είναι η απομάκρυνση με κάποιο τρόπο των πακτωμένων φωτιστικών και η τοποθέτηση νέου δικτύου ηλεκτροφωτισμού ήπιο προς το περιβάλλον που να αντέχει τις καταστροφές.

Ετικέτες


Σχετικά Άρθρα

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Accept privacy policy

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Close