ΠολιτικήΠρωτοσέλιδα
(Συνέντευξη) Αντιδήμαρχος καθαριότητας ΚΥΡΙΑΚΟΣ ΣΤΑΥΡΙΔΗΣ:
« Θα υπάρξει μια σημαντική ενίσχυση το επόμενο διάστημα στον αριθμό προσωπικού που θα μας δώσει λύσεις »
Ο νέος αντιδήμαρχος του τομέα Καθαριότητας και Ποιότητας Ζωής, Κυριάκος Σταυρίδης, μίλησε στο kavalapoint αναφορικά με αυτά που βρήκε αλλά και γι’ αυτά που θα γίνουν τις επόμενες ημέρες.
Όπως λέει, τα δύο σημαντικότερα προβλήματα αφορούν το λιγοστό προσωπικό και την άσχημη κατάσταση των οχημάτων του δήμου Καβάλας.
Ας διαβάσουμε όμως τι μας απάντησε στις ερωτήσεις που του θέσαμε…
Αρχικά ξέραμε ότι θα έρθουν 110 υπάλληλοι. Από αυτούς ήδη εργάζονται περίπου 50. Πριν μερικές μέρες, δημοσιεύτηκε στο ΦΕΚ η πρόσληψη άλλων 52 υπαλλήλων στο δήμο Καβάλας. Η επόμενη κίνηση είναι να τους φωνάξει η υπηρεσία, να τους γνωστοποιήσει την πρόσληψη και να ορίσει την ημέρα ορκωμοσίας. Θεωρώ ότι αυτή η διαδικασία θα τελειώσει μέσα σ’ ένα δεκαήμερο. Άρα, πράγματι θα υπάρξει μια σημαντική ενίσχυση το επόμενο διάστημα που θα μας δώσει λύσεις.
Ερώτηση: Εδώ και αρκετό καιρό γνωρίζατε ότι θα αναλάβετε την αντιδημαρχία καθαριότητας του δήμου Καβάλας. Αυτό σημαίνει ότι είχατε τον απαραίτητο χρόνο να ενημερωθείτε για την κατάσταση που θα παραλάβετε.
Απάντηση: Επί της ουσίας εδώ κι ένα μήνα έχω αναλάβει τη θέση αυτή. Το προηγούμενο διάστημα ενημερωνόμουν αλλά δεν είναι το ίδιο το ν’ ακούς από το να βιώνεις από μέσα την πραγματικότητα.
Αυτός ο μήνας είχε πολλές δυσκολίες αλλά τα δύο μεγαλύτερα προβλήματα που αντιμετωπίσαμε είναι το θέμα των οχημάτων και των οδηγών που έχουμε στη διάθεση μας.
Πολλά από τα οχήματα έχουν να συντηρηθούν μεγάλο χρονικό διάστημα και σήμερα που μιλάμε υπάρχουν 42 αυτοκίνητα με προβλήματα. Κάποια είναι στο συνεργείο και κάποια άλλα περιμένουν να πάνε. Παρατηρώ επίσης μία άρνηση από τους ιδιοκτήτες συνεργείων να συνεργαστούν με τον δήμο Καβάλας. Αυτό κάνει ακόμη πιο μεγάλο το πρόβλημα που υπάρχει.
Το δεύτερο θέμα αφορά το λιγοστό προσωπικό που υπάρχει. Μέχρι τώρα, με μια επιστράτευση όλων των υπηρεσιών μπορέσαμε να καθαρίσουμε αλλά από δω και πέρα και αυτοί πρέπει να πάνε στις υπηρεσίες τους.
Ερώτηση: Απ’ ότι ξέρουμε, σε λίγο καιρό περιμένετε έναν ακόμη αριθμό μόνιμων υπαλλήλων. Αυτός ο αριθμός υπαλλήλων που θα προστεθεί, δεν θα δώσει σημαντικές λύσεις;
Απάντηση: Αρχικά ξέραμε ότι θα έρθουν 110 υπάλληλοι. Από αυτούς ήδη εργάζονται περίπου 50. Πριν μερικές μέρες, δημοσιεύτηκε στο ΦΕΚ η πρόσληψη άλλων 52 υπαλλήλων στο δήμο Καβάλας. Η επόμενη κίνηση είναι να τους φωνάξει η υπηρεσία, να τους γνωστοποιήσει την πρόσληψη και να ορίσει την ημέρα ορκωμοσίας. Θεωρώ ότι αυτή η διαδικασία θα τελειώσει μέσα σ’ ένα δεκαήμερο. Άρα, πράγματι θα υπάρξει μια σημαντική ενίσχυση το επόμενο διάστημα που θα μας δώσει λύσεις.
Υπήρξαν κάποια προβλήματα στην αποκομιδή απορριμμάτων αλλά έχουμε βρει λύσεις και δεν θα υπάρξει κάποιο άλλο πρόβλημα. Βρισκόμαστε σ’ ένα μεταβατικό στάδιο και όπως είπα απομένουν λίγες μέρες για να έρθουν άλλοι 52 υπάλληλοι. Αρκεί βέβαια να ενταχθούν στον τομέα της καθαριότητας, διότι υπάρχει ο τομέας του πρασίνου, τα κοιμητήρια, οι ακτές την καλοκαιρινή περίοδο, η πολιτική προστασία, το δημοτικό κυνοκομείο κλπ. Αν όλοι αυτοί οι υπάλληλοι μείνουνε στην καθαριότητα και κατ’ επέκταση στο τμήμα Ποιότητας Ζωής, τότε θα τα καταφέρουμε και θα υπάρξει μια αξιοπρεπής εικόνα. Καλυπτόμαστε πλήρως.
Για να έχετε μια συνολική εικόνα, έρχονται 37 υπάλληλοι καθαριότητας, 7 οδηγοί, 6 χειριστές και 2 τεχνίτες αμαξωμάτων.
Ερώτηση: Άρα, παρά τη δύσκολη κατάσταση τη δεδομένη χρονική περίοδο, το πρόβλημα με το λιγοστό προσωπικό λύνεται σε λίγες ημέρες. Τι γίνεται όμως με αυτό που είπατε αναφορικά με τα οχήματα που παρουσιάζουν προβλήματα;
Απάντηση: Για να λυθεί το πρόβλημα με τα οχήματα πρέπει να μπούμε σε καινούργιους διαγωνισμούς. Ένα ακόμη πρόβλημα που βρήκαμε μπροστά μας, πέρα από τις βλάβες των οχημάτων, είναι ότι σχεδόν κανένα αυτοκίνητο δεν έχει κατάλληλα λάστιχα. Όλα είναι σε κακή κατάσταση και τα οποία θα πρέπει να αντικατασταθούν. Γι’ αυτό όπως σας είπα πρέπει να γίνουν γρήγορα οι διαγωνισμοί προμηθειών. Αυτό έπρεπε να γίνει εχθές! Πρέπει να επισπεύσουμε τις διαδικασίες.
Παρόλα αυτά, νομίζω ότι υπάρχει μια καλή εικόνα από πλευρά καθαριότητας. Είχαμε την πολυτέλεια να καθαρίσουμε κοινόχρηστους χώρους που είχαν να καθαριστούν πολύ καιρό. Αυτό όμως έγινε χάρη στο φιλότιμο και την αυταπάρνηση του προσωπικού. Τώρα περιμένουν κι αυτοί να έρθουν οι καινούργιοι υπάλληλοι για να πάρουν κι αυτοί μια αναπνοή.
Ερώτηση: Ακούγεται παράξενο ότι υπάρχει ένα κενό, όπως λέτε, στις απαραίτητες προμήθειες. Εντοπίσατε κάποιο λάθος στην οργάνωση και στην διαδικασία με την οποία προωθούνται οι διαγωνισμοί προμηθειών; Κι αν ναι, εσείς πως θα μπορέσετε να ξεπεράσετε αυτές τις καθυστερήσεις;
Απάντηση: Ειλικρινά δεν θέλω να πω κάτι το οποίο δεν γνωρίζω αυτή τη στιγμή. Ίσως να ήταν λάθος οι προτεραιότητες που βάζανε αλλά αυτό δεν αναιρεί το γεγονός ότι αυτή τη στιγμή αντιμετωπίζουμε σοβαρά προβλήματα. Όταν τα περισσότερα οχήματα δεν έχουν κατάλληλα λάστιχα, σημαίνει ότι δεν έγινε σωστή προετοιμασία ή μπήκαν άλλες προτεραιότητες.
Ερώτηση: Ποιες βελτιώσεις πρέπει να γίνουν ώστε να αυξηθούν οι παρεχόμενες υπηρεσίες στον τομέα της καθαριότητας;
Απάντηση: Νομίζω ότι είναι απαραίτητος ο σωστός προγραμματισμός. Ήδη έχουμε προγραμματίσει κάποιες εργασίες με τον ερχομό των νέων υπαλλήλων. Για παράδειγμα σας λέω το πλύσιμο των κάδων που έχει προγραμματιστεί. Δεν θέλουμε όμως να κάνουμε κάτι, να μας δει ο κόσμος και μετά να απουσιάσουμε. Γι’ αυτό σας λέω ότι χρειάζεται σωστός προγραμματισμός, σύμφωνα με τον αριθμό προσωπικού που διαθέτουμε.
Χρειάζεται πλύσιμο των δρόμων, καθαρισμό πεζοδρόμων, πεζοδρομίων κλπ. Χρειάζεται καθαρισμός των χόρτων και ήδη έχουμε δώσει οδηγίες σε συνεργεία που θα ασχολείται μόνο με το κόψιμο των χόρτων.
Ερώτηση: Μια που αναφερθήκατε στα χόρτα, την περίοδο της άνοιξης οι ανάγκες για καθαριότητα αυξάνονται. Θα υπάρξει ενίσχυση του προσωπικού μέσω των προγραμμάτων κοινωφελούς εργασίας;
Απάντηση: Απ’ ότι πληροφορήθηκα, μετά τον Ιανουάριο ανοίγει το πρόγραμμα κοινωφελούς εργασίας και πράγματι είναι μια μεγάλη βοήθεια. Δεν πρόκειται για ειδικευμένο προσωπικό αλλά μπορούν να μας βοηθήσουν στις περιόδους αιχμής. Ο δήμος Καβάλας έχει ζητήσει 270 άτομα και το αίτημα έγινε δεκτό. Επίσης πρέπει να εκμεταλλευτούμε τις προσλήψεις που αφορούν την πυροπροστασία. Αναλαμβάνοντας τη θέση του αντιδημάρχου, βρήκα μια λίστα με ονόματα που προσλήφθηκαν για την πυροπροστασία αλλά ούτε ένας από αυτούς είχε χορτοκοπτικό μηχάνημα. Δεν μπόρεσα να εξηγήσω αυτό που είδα. Μάλιστα ο ένας είχε και αλλεργία στα χόρτα!
Ερώτηση: Από την εμπειρία που έχετε, γνωρίζετε ότι πολλές φορές οι διοικήσεις προσλαμβάνουν συμβασιούχους και τους τοποθετούν σε άλλους τομείς. Μήπως έγινε κάτι τέτοιο;
Απάντηση: Ξέρω ότι συμβαίνει αυτό αλλά δεν είναι το σωστό. Έχουμε μιλήσει με τον δήμαρχο και από δω και πέρα δεν θα γίνει ξανά κάτι τέτοιο, εάν έγινε έτσι. Είναι λάθος!
Εάν πάρουμε 15 ή 20 άτομα μέσω της πυροπροστασίας, αυτοί θα πρέπει να χειρίζονται χορτοκοπτικά μηχανήματα. Τόσο στην πόλη όσο και στα χωριά, υπάρχει μια κατάσταση με τα χόρτα που δεν πρέπει να συνεχιστεί.
Ερώτηση: Μεγάλο πρόβλημα παρατηρείται μέσα στην πόλη από τα απορριμματοφόρα που εδώ και αρκετό καιρό κάνουν την αποκομιδή κατά τη διάρκεια της ημέρας.
Απάντηση: Ναι υπάρχει πρόβλημα αλλά αυτό θα μειωθεί με την έναρξη των νυχτερινών δρομολογίων. Πιστεύω ότι το πρόβλημα ξεκίνησε με την απουσία του απαραίτητου αριθμού προσωπικού, κι έτσι σταμάτησε η αποκομιδή κατά τη διάρκεια της νύχτας. Η ταλαιπωρία μέσα στην πόλη είναι μεγάλη και γι’ αυτό όπως σας είπα, με την έλευση κι άλλων εργατών θα επαναφέρουμε και τα νυχτερινά δρομολόγια. Πιστεύω ότι από το Νοέμβριο θα είμαστε έτοιμοι να ξεκινήσουμε. Μέχρι να ενταχθούν οι νέοι υπάλληλοι και να εκπαιδευτούν από τους παλιούς… υπολογίζουμε ότι μέσα στο Νοέμβριο θα μπορούν να ξεκινήσουν τα νυχτερινά δρομολόγια των απορριμματοφόρων.
Ερώτηση: Στη δημοτική ενότητα Φιλίππων συνεργάζεστε με τον τοπικό αντιδήμαρχο, Θόδωρο Παπαδόπουλο, ο οποίος ουσιαστικά γνωρίζει καλύτερα και σας μεταφέρει τις ανάγκες των χωριών αναφορικά με την καθαριότητα.
Ως ένα παράδειγμα σας αναφέρω ότι μερικές φορές οι εργάτες που υπάρχουν στα χωριά, ξεμένουν ακόμη και από μπιτόνια βενζίνης για τα μηχανήματα!
Απάντηση: Ξεκινώντας από το τελευταίο που είπατε, σας λέω ότι τέτοιου είδους προβλήματα υπάρχουν παντού και αυτό το πρόβλημα αφορά την οργάνωση των προμηθειών. Πριν από μερικές ημέρες ήρθαν και σε μένα από τη δημοτική ενότητα Φιλίππων και μου ζήτησαν βενζίνη και αναλώσιμα για τα χορτοκοπτικά γιατί δεν είχαν να εργαστούν. Η εντολή του δημάρχου είναι οι προμήθειες να γίνονται κάθε δύο χρόνια, οπότε δεν θα αναγκαζόμαστε κάθε λίγο να αναζητούμε κωδικούς και να λέμε ότι μας τελείωσαν τα καύσιμα, οι σακούλες ή τα υπόλοιπα αναλώσιμα υλικά.
Επίσης, σε συνεργασία με τον τοπικό αντιδήμαρχο, αναζητάμε και πιστεύω ότι βρήκαμε τη λύση για να μην μετακινούνται οι υπάλληλοι κάθε τρεις και λίγο στο αμαξοστάσιο του δήμου στην Καβάλα για να πάρουν καύσιμα και αναλώσιμα, ξοδεύοντας κάθε μέρα χρόνο και χρήμα. Με κάποιον τρόπο πρέπει να βρεθεί προμηθευτής, μέσω διαγωνισμού, από την περιοχή της δημοτικής ενότητας Φιλίππων. Νομίζω θα λυθεί το ζήτημα γιατί δεν είναι κάτι το δύσκολο. Έτσι θα γλιτώσουμε τις μετακινήσεις οχημάτων προς την Καβάλα που μεταφράζεται σε εξοικονόμηση χρόνου και χρήματος.
Σχετικά με το πρώτο σκέλος της ερώτησης, με τον τοπικό αντιδήμαρχο Θόδωρο Παπαδόπουλο, βρισκόμαστε ήδη σ’ ένα πολύ καλό επίπεδο συνεργασίας. Σίγουρα χρειάζεται ενίσχυση η περιοχή και αυτό θα γίνει σε μερικές μέρες με τα άτομα που θα έρθουν. Θα υπάρξει αναλογική ενίσχυση του αριθμού προσωπικού για να βελτιώσουμε την εικόνα του δήμου Καβάλας στα χωριά.
Μιχάλης Κουμρίδης