ΠολιτικήΠρωτοσέλιδα
Νίκος Παναγιωτόπουλος για το αεροδρόμιο Αμυγδαλεώνα: «Η πρώτη παραγωγική επένδυση στον τόπο μετά από πολλά χρόνια»
Σήμερα, Σάββατο 2 Απριλίου 2022, στις 12 το μεσημέρι, στην αίθουσα «Antisara» του Ξενοδοχείου Lucy , ο Υπουργός Εθνικής Άμυνας κ. Νικόλαος Παναγιωτόπουλος, ο Πρόεδρος του Μετοχικού Ταμείου Αεροπορίας κ. Δημήτριος Μιχαλολιάκος, ο Γενικός Διευθυντής της Egnatia Aviation κ. Δημήτριος Λυμπεράκης και ο Διευθύνων Σύμβουλος της Egnatia Aviation κ. Γεώργιος Ζωγραφάκης, παραχώρησαν συνέντευξη τύπου με θέμα: «Αξιοποίηση του Αεροδρομίου Αμυγδαλεώνα».
Μαζί τους, επίτιμοι προσκεκλημένοι ο Δήμαρχος Καβάλας, Θόδωρος Μουριάδης, ο Αντιπεριφερειάρχης Αλέξης Πολίτης και ο πρόεδρος της Κοινότητας Αμυγδαλεώνα, Δημήτρης Πουρσαϊτίδης.
Δημήτριος Λυμπεράκης : Ένα όνειρο πάρα πολλών ετών αρχίζει και παίρνει σάρκα και οστά.
ο Γενικός Διευθυντής της Egnatia Aviation κ. Δημήτριος Λυμπεράκης ήταν ο πρώτος που έλαβε το λόγο για να απευθύνει χαιρετισμό, λέγοντας ότι « είναι μια ημέρα χαράς» μιας και «ένα όνειρο πάρα πολλών ετών αρχίζει και παίρνει σάρκα και οστά. Εδώ και πάρα πολλά χρόνια υπάρχει το πλάνο της αξιοποίησης του αεροδρομίου Αμυγδαλεώνα ώστε να μεταμορφωθεί σ’ ένα έργο πνοής και ανάπτυξης για την περιοχή.”
Στην συνέχεια προβλήθηκε ένα σύντομο βίντεο στο οποίο παρουσιάστηκε η μελλοντική ανάπτυξη του συνολικού έργου και το οποίο όπως είπε ο κος Λυμπεράκης αποτυπώνει μια φωτορεαλιστική απεικόνιση των έργων των οποίων θα γίνουνε.
Στο βίντεο παρουσιάστηκε η τελική εικόνα των εγκαταστάσεων με το νέο σύγχρονο πύργο ελέγχου, τα κτίρια εκμάθησης, τους ξενώνες, τους νέους διαδρόμους κ.α..
Σύμφωνα με το πλάνο που παρουσίασε η εταιρία θα επενδυθούν πάνω από 5 εκατομμύρια σε διάρκεια 6 ετών.
Ευχαριστίες προς τον υπουργό Εθνικής Άμυνας, Νίκο Παναγιωτόπουλο για την συμβολή του στην προσπάθεια
O Γενικός Διευθυντής της Egnatia Aviation αναφέρθηκε στις προσπάθειες και στην συμβολή του Νίκου Παναγιωτόπουλου όλα αυτά τα χρόνια.
Συγκεκριμένα είπε τα εξής:
«Θα ήθελα να ευχαριστήσω πάρα πολύ τον υπουργό μας, το Νίκο Παναγιωτόπουλο, ο οποίος πολύ πριν την υπουργοποίηση του αλλά και σαν βουλευτής του νομού Καβάλας, πίστεψε σ’ αυτό το όραμα. Το υποστήριξε σαν μέλος της σημερινής κυβέρνησης αλλά και τα προηγούμενα χρόνια από τη θέση της αξιωματικής αντιπολίτευσης. Όπως φαίνεται… ο δικός μας ο υπουργός, ο δικός μας ο βουλευτής με την ενασχόληση του στο υπουργείο, κατάφερε να κάνει το όνειρο πραγματικότητα. Έχουν ήδη ξεκινήσει οι εργασίες εδώ και περίπου τρεις μήνες και ευελπιστούμε τοπ αεροδρόμιο του Αμυγδαλεώνα να πάρει την τελική του μορφή εντός λίγων ετών. Παρόλα αυτά, η αεροπορική δραστηριότητα θα ξεκινήσει πάρα πολύ σύντομα, ίσως και σ’ αυτό το καλοκαίρι.»
Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Egnatia Aviation κ. Γεώργιος Ζωγραφάκης αναφέρθηκε μεταξύ άλλων και στον στόχο που έχει θέσει η εταιρία λέγοντας ότι «Σκοπός δικός μας είναι να γίνει ένα διαμάντι που θα ελκύσει κόσμο στην περιοχή, τόσο από την Ελλάδα όσο και από το εξωτερικό»
Ιστορική χαρακτήρισε την εκδήλωση ο Πρόεδρος του Μετοχικού Ταμείου Αεροπορίας κ. Δημήτριος Μιχαλολιάκος ξεκινώντας την ενημέρωση του προς τους δημοσιογράφους, λέγοντας: μεταξύ άλλων: «Είμαι χαρούμενος για τρεις λόγους: ο πρώτος ως αεροπόρος διότι αξιοποιείται ένα ανενεργό αεροδρόμιο . Ο δεύτερος διότι θα προκύψουν πολλά σημαντικά οφέλη για την τοπική και ευρύτερη περιοχή , και ο τρίτος διότι θα υπάρξουν έσοδα για το Μετοχικό Ταμείο της Αεροπορίας που θα ωφελήσουν το έργο της.»
Το χρονικό της σημερινής επένδυσης…
Όπως είπε στη συνέχεια ο κος Μιχαλολιάκος, « το 2012 εκδηλώθηκε για πρώτη φορά το ενδιαφέρον για την αξιοποίηση του αεροδρομίου του Αμυγδαλεώνα από την Egnatia Aviation. Το 2013 έγινε επεξεργασία του αιτήματος από τους αρμόδιους φορείς και από το 2014 μέχρι το 2017 γίνανε πλειοδοτικοί διαγωνισμοί και διαπραγματεύσεις οι οποίες όμως δεν είχανε κανένα αποτέλεσμα. Την εποχή εκείνη ο Νίκος Παναγιωτόπουλος εκλέγεται βουλευτής και αναλαμβάνει το υπουργείο, προσπαθώντας να επιλύσει τα προβλήματα τα οποία προέκυψαν και δεν επέτρεπαν την υλοποίηση του προγράμματος. Το 2019 ο Νίκος Παναγιωτόπουλος έδωσε εντολή να αρχίσει από την αρχή η εξέταση του αιτήματος αξιοποίησης του αεροδρομίου και το 2020 επικυροποιήθηκε η πρόταση. Δουλέψαμε εντατικά, υπήρξαν επίπονες διαδικασίες για να ξεπεραστούν παθογένειες και τελικά φτάσαμε το καλοκαίρι του 2021 όπου εγκρίθηκε από τον υπουργό η προκήρυξη του διαγωνισμού για την αξιοποίηση του αεροδρομίου Αμυγδαλεώνα.
Τέλος, το Δεκέμβριο του 2021 ο Νίκος Παναγιωτόπουλος υπέγραψε και ενέκρινε την απόφαση παραχώρησης για 40 χρόνια στην εταιρία Egnatia Aviation
Επαναλαμβάνω ότι πρόκειται για μια ιστορική στιγμή διότι το αεροδρόμιο Αμυγδαλεώνα θα ξαναγράψει μια καινούργια ιστορία.”
Tο αντικείμενο της σύμβασης…
Η σχετική σύμβαση με το Μετοχικό Ταμείο Αεροπορίας προβλέπει συγκεκριμένο επενδυτικό και επιχειρησιακό σχέδιο για το αεροδρόμιο Αμυγδαλεώνα που θα το μετατρέψει σε σύγχρονο διεθνές αεροπορικό πνεύμονα / κέντρο για την εκπαίδευση πιλότων και την οργάνωση – υποστήριξη δραστηριοτήτων διάδοσης του αεροπορικού πνεύματος (Γενικής Αεροπορίας, Αεραθλητισμού, Αερολεσχών κ.ά.).
Αναφερόμενος στους όρους της σύμβασης ο κος Μιχαλολιάκος είπε ότι οι κύριοι όροι είναι:
Διάρκεια παραχώρησης για 40 χρόνια. Το μηνιαίο ενοίκιο το οποίο ανέρχεται στις 15.000 ευρώ (προσαρμοζόμενο κάθε έτος και ανά πενταετία με 5% αύξηση). Το ύψος της επένδυσης κατ’ ελάχιστο είναι 4,8 εκατομμύρια ευρώ. (με περίοδο χάριτος 2 ετών λόγω των καθυστερήσεων στην έκδοση των απαραίτητων αδειών).
Μετά τη λήξη της σύμβασης, όλες οι κατασκευές περιέρχονται στην ιδιοκτησία της πολεμικής αεροπορίας.
Πρώτη προτεραιότητα της σύμβασης αποτελεί για την εταιρία η κατασκευή σύγχρονων κατοικιών για το προσωπικό της πολεμικής αεροπορίας.
Νίκος Παναγιωτόπουλος: «Σήμερα είναι μια καλή μέρα για την τοπική κοινωνία»
Μια ιστορική αναδρομή που ξεκινά από το 2012 έκανε ο υπουργός εθνικής Άμυνας για να καταλήξει στο σήμερα και στο αίσιο τέλος μιας προσπάθειας που όπως είπε συνάντησε πολλά εμπόδια.
Ξεκινώντας την αναφορά του στην υπόθεση αυτή είπε τα εξής:
«Το πρώτο που ήθελα να αποσαφηνίσω είναι ότι η υπόθεση του παλιού στρατιωτικού αεροδρομίου Αμυγδαλεώνα δεν είναι χθεσινή υπόθεση. Είναι μια πολύ παλιά υπόθεση, ίσως πιο παλιά απ’ ότι ορισμένοι νομίζουμε.
Το δεύτερο είναι ότι η σημερινή συνέντευξη τύπου δεν είναι μια επικοινωνιακή φιέστα. Είναι μια εκδήλωση ουσίας ώστε να ενημερωθεί η τοπική κοινωνία για όλο αυτό το περίπλοκο εγχείρημα που τώρα έχει καταλήξει σ’ ένα αίσιο τέλος και αποτελεί μια αρχή υλοποίησης της πρώτης παραγωγικής επένδυσης στο τόπο εδώ και πάρα πολύ καιρό.
Το τρίτο που θα ήθελα να επισημάνω είναι ότι από το 2012, όταν για πρώτη φορά ανέκυψε το θέμα της αξιοποίησης του παλιού αεροδρομίου του Αμυγδαλεώνα, αντιμετωπίσαμε πάρα πολλά προβλήματα.»
Στη συνέχεια ο υπουργός συνεχάρη τους ανθρώπους της εταιρίας Egnatia Aviation για την επιμονή και το πείσμα τους ώστε να υλοποιηθεί αυτή η επένδυση που πέρασε, όπως είπε, από σαράντα κύματα.
Τα προβλήματα που ξεπεράστηκαν…
Ο Νίκος Παναγιωτόπουλος στη συνέχεια αναφέρθηκε στα προβλήματα που έπρεπε να ξεπεραστούν για να φτάσουμε ως εδώ, ένα από τα οποία ήταν οι όροι της σύμβασης. Όπως είπε, «δεν ήταν απλή υπόθεση η διαπραγμάτευση των όρων σύμβασης για την αξιοποίηση ενός παλιού αεροδρομίου» και πολύ σημαντικό ρόλο σ’ αυτό έπαιξε, όπως είπε, ο Πρόεδρος του Μετοχικού Ταμείου Αεροπορίας κ. Δημήτριος Μιχαλολιάκος, ο οποίος μέσα σε λίγους μήνες απέμπλεξε αυτή την υπόθεση και κατέστησε δυνατή την τελική υπογραφή της σύμβασης μετά από πολλές αποτυχημένες προσπάθειες που έγιναν στο παρελθόν.
Ο κος Μιχαλολιάκος, είχε το διπλό καθήκον, όπως είπε ο Νίκος Παναγιωτόπουλος, αφενός να γίνει αυτή η επένδυση και αφετέρου να διασφαλίσει τα συμφέροντα του Μετοχικού Ταμείου Αεροπορίας.
Ο υπουργός αναφέρθηκε και σε παλαιότερες διαπραγματεύσεις, όταν ο ίδιος ήταν βουλευτής αξιωματικής αντιπολίτευσης, λέγοντας ότι υπήρχαν πολλά προβλήματα κατά τη διάρκεια των συζητήσεων, ξεκαθαρίζοντας από εκείνη την περίοδο, ως απλός βουλευτής, ότι ο ίδιος ήθελε να γίνει η επένδυση.
Ο Νίκος Παναγιωτόπουλος, αναφερόμενος στην περίοδο κυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ, είπε ότι ο φάκελος δεν έφτανε στον υπουργό για να υπογράψει λέγοντας ότι υπήρχαν «εμπλοκές στο περιβάλλον του υπουργού» και αποτέλεσε ένα πρόβλημα που επιλύθηκε με την αλλαγή της κυβέρνησης.
Ένα ακόμη πρόβλημα είχε να κάνει με την Fraport και συγκεκριμένα με τους όρους σύμβασης που είχε με το αεροδρόμιο της Χρυσούπολης, βάση των οποίων δεν μπορούσε να λειτουργήσει άλλο αεροδρόμιο σε κάποια συγκεκριμένη απόσταση.
«Και αυτό το πρόβλημα ξεπεράστηκε μέσα από διαπραγμάτευση» είπε ο υπουργός ο οποίος αναφέρθηκε στη συνέχεια και στο τελευταίο εμπόδιο που ήταν ο covid και για τον οποίο υπήρξε καθυστέρηση περίπου δύο ετών. « Η πανδημία είχε ως αποτέλεσμα να μειωθεί δραματικά η αεροπορική δραστηριότητα ανά τον κόσμο προβληματίζοντας τους εμπλεκόμενους εάν αυτό το σχέδιο επένδυσης είχε τελικά προοπτική» είπε ο Νίκος Παναγιωτόπουλος αναφερόμενος στην καθυστέρηση που προκάλεσε η πανδημία.
Αναφορά και στην «απώλεια» του air show
“Άκουσα πολλά για την απώλεια του air show από την Καβάλα” είπε ο Νίκος Παναγιωτόπουλος, υποστηρίζοντας ότι ο ίδιος ως υπουργός Εθνικής Άμυνας δεν έχει κάποια αρμοδιότητα για να αποφασίσει εάν γίνει ή δεν θα γίνει, ούτε φυσικά μπορεί να δώσει κάποια εντολή για τη συμμετοχή αεροπλάνων. Παρόλα αυτά ο Νίκος Παναγιωτόπουλος είπε ότι με την δημιουργία του αεροδρομίου στον Αμυγδαλεώνα θα μπορούσαμε ενδεχομένως στο μέλλον, σε συνεργασία με τους τοπικούς φορείς, να δημιουργήσουμε και να τρέξουμε παρόμοιες εκδηλώσεις, με ακόμη καλύτερες προϋποθέσεις και σε μια πιο οργανωμένη βάση.
Προς το τέλος της ομιλίας του ο Νίκος Παναγιωτόπουλος είπε τα εξής:
« Όπως είδαμε και στο βίντεο, στο παλιό αεροδρόμιο Αμυγδαλεώνα θα συντελεστεί μια κοσμογονία. Μόνο η αποκατάσταση του παλιού διαδρόμου προσγείωσης, ο οποίος εδώ και χρόνια είναι αφημένος στην τύχη του, είναι ένα σημαντικό κομμάτι της συνολικής επένδυσης.
Πέρα όμως από αυτό, με τις υπόλοιπες κατασκευές δημιουργείται μια νέα αεροπορική βάση. Από δω και πέρα όπως καταλαβαίνετε, η προοπτική είναι τεράστια, διότι η Καβάλα με πυρήνα το ιστορικό στρατιωτικό αεροδρόμιο του Αμυγδαλεώνα, θα μεταβληθεί σ’ ‘ένα κέντρο αεροπορικής δραστηριότητας αφού προβλέπονται στη σύμβαση και χρήσεις γενικής αεροπορίας, δηλαδή εκμετάλλευση του αεροδρομίου και για άλλους σκοπούς πέρα από τους στενούς σκοπούς της εκπαίδευσης πιλότων. Αυτό ακριβώς θα μπορέσει να προσελκύσει πρόσθετη αεροπορική δραστηριότητα.
Χαίρομαι που η Καβάλα έχει τη δυνατότητα και την προοπτική πλέον να αναδειχτεί διεθνής πόλος αεροπορικής δραστηριότητας, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την τοπική οικονομία και για την προβολή της περιοχής μας.
Θεωρώ ότι σήμερα που επικοινωνούμε, μπορείτε να αντιληφθείτε πόσο σημαντική είναι αυτή η επένδυση. Θερμές ευχαριστίες σε αυτούς που ενεπλάκησαν ώστε αυτή η υπόθεση να γίνει πραγματικότητα…
Έχει να γίνει ακόμη πολύ δουλειά… αλλά σήμερα είναι μια καλή μέρα για την τοπική κοινωνία, για την Καβάλα, για τον Αμυγδαλεώνα για τον πρώην δήμο Φιλίππων. Να μην ξεχάσουμε αυτή την παράμετρο γιατί η τοπική οικονομία ασφαλώς έχει να ωφεληθεί από θέσεις εργασίας κατά τη διάρκεια κατασκευής αλλά και κατά τη διάρκεια της λειτουργίας του νέου αεροδρομίου.»
Μιχάλης Κουμρίδης