ΚοινωνικάΠρωτοσέλιδα
Εισήγηση να καταργηθεί το τμήμα Φυσικής του ΔΙΠΑΕ
Λήγει σήμερα η προθεσμία υποβολής προτάσεων από τις Συγκλήτους των Πανεπιστημίων
Από τα 14 Πανεπιστήμια , τα οποία έχουν στείλει στο υπουργείο Παιδείας της εισήγησή τους για τον νέο ακαδημαϊκό χάρτη μόνο το Διεθνές Πανεπιστήμιο Ελλάδος και το Παν. Δυτ. Μακεδονίας εισηγούνται κλείσιμο ή συγχώνευση τμημάτων.
Τα υπόλοιπα 12 Πανεπιστήμια δεν εισηγούνται συγχωνεύσεις ή καταργήσεις τμημάτων , αλλά αντίθετα κάποια εισηγούνται και ίδρυση νέων τμημάτων.
Ειδικότερα , σύμφωνα με διασταυρωμένες πληροφορίες του esos.gr, οι εισηγήσεις των Πανεπιστημίων ως προς τις συγχωνεύσεις ή καταργήσεις τμημάτων που ζήτησε με επιστολής της η Ν. Κεραμέως, έχουν ως εξής:
ΕΚΠΑ
Εισήγηση: Καμία μεταβολή στον ισχύοντα ακαδημαϊκό χάρτη του Ιδρύματος.
ΕΜΠ
Η Σύγκλητος του ΕΜΠ δεν έχει στείλει, αλλά ούτε προβλέπεται να στείλει, εισήγηση στην υπουργό Παιδείας, διότι θεωρεί ότι δεν υπάρχει ανάγκη για μεταβολή του ισχύοντος ακαδημαϊκού χάρτη του Ιδρύματος.
Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών
Επίσης ούτε η Σύγκλητος του Οικονομικού Πανεπιστήμιο Αθηνών δεν έχει στείλει, αλλά ούτε προβλέπεται να στείλει, εισήγηση στην υπουργό Παιδείας, διίτι θεωρεί ότι δεν υπάρχει ανάγκη για μεταβολή του ισχύοντος ακαδημαϊκού χάρτη του Ιδρύματος.
Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών
Η Σύγκλητος του Γεωπονικού Πανεπιστημίου Αθηνών για τα εννέα (9) εν λειτουργία ακαδημαϊκά Τμήματα, έξι (6) εκ των οποίων λειτουργούν στην Αθήνα και τρία (3) στην Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας (Καρπενήσι, Θήβα και Άμφισσα), θεωρεί ότι η συνέχιση της λειτουργίας τους είναι αδιαμφισβήτητη.
Στο πλαίσιο της πλήρους κάλυψης των γνωστικών αντικειμένων που εμπίπτουν στις γεωτεχνικές επιστήμες,το ΓΠΑ ζητά έντονα την άμεση ίδρυση Τμήματος Κτηνιατρικής, σύμφωνα με την πλήρως εμπεριστατωμένη πρόταση η οποία, έχει ήδη κατατεθεί από το Πανεπιστήμιο.
Το Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής
Η Σύγκλητος του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής δεν προτείνει συγχωνεύσεις και καταργήσεις τμημάτων.
Αντίθετα εισηγείται την ίδρυση δύο νέων τμημάτων Κοινωνικής Διοίκησης και Επιστημών Συσκευασίας και Γραφικών Τεχνών.
Στο ερώτημα περί απορρόφησης της ΑΣΠΑΙΤΕ η Σύγκλητος αποφάσισε αρνητικά.
Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο
Το Πανεπιστήμιο προτείνει την διερεύνηση δημιουργίας νέων τμημάτων.
Η “ταλαιπωρία” του Παν. Πατρών που έκανε πρώτο την κίνηση από πέρσι αναδιάρθρωσης του ακαδημαϊκού του χάρτη
Σε αγχωτική κατάσταση βρίσκεται η διοίκηση του Πανεπιστημίου Πατρών καθώς ακόμη “ταλαιπωρείται” να ολοκληρώσει της διαδικασία αναδιάρθρωσης του ακαδημαϊκού του χάρτη , η οποία είχε γίνει δεκτή από την υπουργό Παιδείας.
Το υπουργείο Παιδείας δεν δέχθηκε η αναδιάρθρωση να “περάσει” με νόμο αλλά ζητήθηκε από το Πανεπιστήμιο να ετοιμάσει Προεδρικό Διάταγμα.
Κι εκεί ξεκινά ο “γολγοθάς” του Πρύτανη Χρ. Μπούρα. Εννιά μήνες μετά , το Προεδρικό Διάταγμα εξακολουθεί να βρίσκεται, προς επεξεργασία, στο Συμβούλιο της Επικρατείας.
Το “άγχος” της διοίκησης είναι στα ύψη καθώς στο αμέσως επόμενο διάστημα θα εκδοθεί από το υπουργείο Παιδείας το νέο Μηχανογραφικό, και το ερώτημα είναι τι θα γίνει με τα τμήματα που εκκρεμούν στο Προεδρικό Διάταγμα.
ΑΠΘ
Καμία μεταβολή , μ εξαίρεση:
- το τμήμα της Ιατρικής να μετατραπεί σε Μονοτμηματική Σχολή, και
- να ενισχυθούν τα ξενόγλωσσα τμήματα με την μετατροπή τους σε Σχολές , ώστε να επιτελούν ακόμη πιο ουσιαστικά τον σπουδαίο ρόλο τους.
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας
Εισήγηση: Καμία μεταβολή στον ισχύοντα ακαδημαϊκό χάρτη του Ιδρύματος.
Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων
Η Σύγκλητος του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων απάντησε στην υπουργό Παιδείας ότι “Δεν συντρέχει κανένας ακαδημαϊκός λόγος για την κατάργηση ή τη συγχώνευση Τμημάτων του Πανεπιστημίου” και όσον αφορά τα νέα Τμήματα που ιδρύθηκαν το 2018 , “τα νέα προγράμματα σπουδών αυτών βρίσκονται σε διαδικασία πιστοποίησης και θα αξιολογηθούν, εφόσον κλείσουν έναν πλήρη κύκλο σπουδών”.
Πανεπιστήμιο Αιγαίου
Εισήγηση: Καμία μεταβολή στον ισχύοντα ακαδημαϊκό χάρτη του Ιδρύματος.
Ιόνιο Πανεπιστήμιο
Εισήγηση: Καμία μεταβολή στον ισχύοντα ακαδημαϊκό χάρτη του Ιδρύματος.
Πρόταση: Να μετασχηματιστεί το τμήμα Περιφερειακής Ανάπτυξης.
Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου
Εισήγηση: Καμία μεταβολή στον ισχύοντα ακαδημαϊκό χάρτη του Ιδρύματος. Να προχωρήσουν οι αποφάσεις πιστοποίησης από την ΕΘΑΑΕ.
Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας
Εισηγείται τη συγχώνευση του τμήματος Περιφερειακής Ανάπτυξης με το τμήμα Ευρωπαϊκών Οικονομικών Σπουδών καθώς και τη μετονομασία του τμήματος Στατιστικής.
Διεθνές Πανεπιστήμιο
Η διοικούσα του Διεθνούς Πανεπιστημίου εισηγείται κατά πλειοψηφία:
- Να μεταφερθούν οι Σχολές Μηχανικών από τη Θεσσαλονίκη στις Σέρρες.
- Να εξεταστεί η βιωσιμότητα των τμημάτων στη Δράμα.
- Να καταργηθεί το τμήμα Φυσικής στην Καβάλα (σ.σ. είναι το δεύτερο τμήμα της Σχολής Θετικών Επιστημών που οδηγείται σε κλείσιμο μετά το τμήμα Γεωλογίας
- Υπήρξε από μέλη της Διοικούσας πρόταση να ενταχθεί η Σχολή Θετικών Επιστημών στα Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης.
Τα 15 κριτήρια “Κεραμέως” για την κατάργηση και συγχώνευση πανεπιστημιακών τμημάτων
Δεκαπέντε κριτήρια έθεσε η υπουργός Παιδείας Ν. Κεραμέως στους Πρυτάνεις, προκειμένου να λάβουν υπόψη τους , στην τελική εισήγησή τους για
- καταργήσεις Τμήματος/Τμημάτων
- συγχωνεύσεις με άλλο/-α Τμήμα/Τμήματα του ίδιου ή άλλου Ιδρύματος
- ουσιαστική αναμόρφωση και αναδιοργάνωση του προγράμματος σπουδών του/τους,
Ειδικότερα πρόκειται για τα εξής 15 κριτήρια:
Στοιχεία σχετικά με το γνωστικό αντικείμενο
1. Στοιχεία πληρότητας για την κάλυψη του γνωστικού αντικειμένου που θεραπεύει, όπως η καταλληλότητα της διάρθρωσης του προγράμματος σπουδών ως προς την κάλυψη του εύρους του επιστημονικού πεδίου,
2. Την κάλυψη αναγκών σύμφωνα με τις εξελίξεις κάθε επιστήμης, στοιχεία σχετικά με την εξέλιξη του γνωστικού αντικειμένου που θεραπεύει το Τμήμα και συγκριτικά στοιχεία σχετικά με αντίστοιχα προγράμματα σπουδών στον ευρωπαϊκό και διεθνή ακαδημαϊκό χώρο,
3. Επικάλυψη του επιστημονικού πεδίου που υπηρετεί κάθε πρόγραμμα σπουδών τόσο στην ίδια πόλη όσο και στην Επικράτεια,
Στοιχεία βιωσιμότητας
4. Το ενδιαφέρον υποψηφίων τα τελευταία έτη λειτουργίας τους,
5. Τα αποτελέσματα της εφαρμογής του συστήματος της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής,
6. Ο αριθμός διδακτικού και ερευνητικού προσωπικού και λοιπού υποστηρικτικού προσωπικού,
7. Ζητήματα υποδομών,
8. Η διεξαγωγή έρευνας,
9. Η οργάνωση προγραμμάτων σπουδών β ́ και γ ́ κύκλου,
10. Η λειτουργία εργαστηρίων και σε ποιο βαθμό αυτά αναπτύσσουν τυχόν παροχή υπηρεσιών προς τρίτους,
Πρόσβαση στην αγορά εργασίας
11. Πρόσβασης των αποφοίτων στην αγορά εργασίας καθώς και
12. Ο βαθμός απορρόφησής τους σε αυτήν, αλλά και
13. Οι ανάγκες της κοινωνίας και της οικονομίας,
Στοιχεία λοιπών δραστηριοτήτων και αναπτυξιακών δράσεων κάθε ακαδημαϊκής μονάδας
14. Οι δράσεις εξωστρέφειας και διεθνοποίησης των ακαδημαϊκών μονάδων,
15. Η ύπαρξη συνεργασιών με άλλα Πανεπιστήμια, ερευνητικούς και λοιπούς φορείς.
Η κίνηση αυτή, σύμφωνα με την υπουργό Παιδείας, κρίνεται επιβεβλημένη εξ αιτίας των αλλαγών που επήλθαν στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα πριν λίγα χρόνια, με κυριότερη την άκριτη πανεπιστημιοποίηση των Τεχνολογικών Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων και την ίδρυση νέων προγραμμάτων σπουδών χωρίς προηγούμενη γνώμη από την αρμόδια Ανεξάρτητη Αρχή και χωρίς να υφίστανται οι απαιτούμενες προϋποθέσεις για τη βιωσιμότητά τους.