ΚοινωνικάΠρωτοσέλιδα

Επιστολή των κτηνοτρόφων προς την Περιφέρεια για ανακατανομή στα βοσκοτόπια

Πασχαλίδης Πρότυπες Κατασκευές
Οι Κτηνοτροφικοί Σύλλογοι ΑΜΘ απέστειλαν στον Περιφερειάρχη ΑΜΘ κ. Χρήστο Μέτιο την παρακάτω επιστολή σχετικά με την ανακατανομή στα βοσκοτόπια με τίτλο “Πρόταση τροποποίησης της ΚΥΑ 873/55993/26.5.2015, όπως αυτή τροποποιήθηκε από την ΚΥΑ 1217/264725/27.9.2021».”

Παρακάτω παραθέτουμε την επιστολή:

“Κύριε Περιφερειάρχη.
Σε συνέχεια της σύσκεψης μαζί σας, που πραγματοποιήθηκε στην Κομοτηνή στις 16/11/2021, μετά τη διαμαρτυρία που πραγματοποιήσαμε οι κτηνοτροφικοί σύλλογοι της ΑΜ-Θ, σας αποστέλλουμε την παρούσα επιστολή-πρόταση τροποποίησης του υφιστάμενου νομοθετικού πλαισίου κατανομής των βοσκοτόπων, στους κτηνοτρόφους της χώρας.

Επισημαίνουμε επίσης το νομότυπο σκάνδαλο του καταμερισμού του εθνικού αποθέματος από το 2017, με αποκορύφωμα τη σκανδαλώδη και μονομερή κατανομή των κονδυλίων του αποθέματος στην Κρήτη, σε ποσοστό 83.3% του συνολικού ποσού για βοσκοτοπικά δικαιώματα Ε.Α. (ΠΕ1) βασικής ενίσχυσης της χώρας (28.483.970 ευρώ από τα 34.179.913 ευρώ), για το έτος 2020.

Σας καλούμε να προωθήσετε την πρότασή μας προς το ΥΠΑΑΤ, με στόχο την άρση των οικονομικών αδικιών που υφίστανται οι πραγματικοί κτηνοτρόφοι πολλών περιοχών της χώρας, ανάμεσά τους και της δική μας περιφέρειας.

Η βασική αιτία της ανισομερούς κατανομής των δημοσίων βοσκοτόπων είναι η ΚΥΑ 873/55993/26.5.2015, δηλαδή η «τεχνική λύση», η οποία ψηφίστηκε από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ και υιοθετήθηκε χωρίς καμία αλλαγή από τη σημερινή κυβέρνηση της ΝΔ.

Ελπίζαμε ότι η πρώτη παρέμβαση του ΥΠΑΑΤ για την κατανομή των βοσκοτόπων, θα είναι προς την άρση των ανισοτήτων στην κατανομή τους κατά χωρική ενότητα και η εφαρμογή μίας κοινής πυκνότητας βόσκησης για όλη τη χώρα.

Οι «επιστήμονες» που δημιούργησαν την «τεχνική λύση», η οποία από το 2015 εφαρμόζει μία εικονική πραγματικότητα στην κατανομή των βοσκοτόπων της χώρας, δεν κατάφεραν έστω αυτή την κατανομή, να την κάνουν δίκαια.

Το μόνο σίγουρο είναι ότι κατάφεραν να μεταφέρουν ανεπιστρεπτί, τις ενισχύσεις από συγκεκριμένες περιοχές, όπως η ΑΜ-Θ, σε άλλες περιοχές της χώρας.

Δυστυχώς οι προσδοκίες μας αποδείχθηκαν φρούδες και η τροπολογία 1217/264725/27.9.2021 που τελικά κατατέθηκε ερήμην των κτηνοτροφικών φορέων, συνεχίζει επάξια την «τεχνική λύση», δημιουργώντας νέα προβλήματα στους πραγματικούς κτηνοτρόφους.

Τροπολογία που ήρθε μετά το κλείσιμο των δηλώσεων ΟΣΔΕ, δηλαδή ήρθε για να φέρει προ τετελεσμένων όλους τους εμπλεκόμενους και τους πραγματικούς κτηνοτρόφους αλλά και τους αεριτζήδες.

Η δικαιολογία του υπουργού ότι η κατανομή των βοσκοτόπων γίνεται κάθε χρόνο μετά το 2015 την ίδια περίοδο, είναι τουλάχιστον ατυχής, αφού η κατανομή μέχρι και το 2020 έγινε χωρίς καμία ουσιαστική αλλαγή.

Η όψιμη όμως προσπάθεια του ΥΠΑΑΤ να ελέγξει τις ψευδείς δηλώσεις αιγοπροβάτων και τις μεταβιβάσεις δικαιωμάτων, που προέρχονται από το εθνικό απόθεμα, κυρίως για ιδιωτικά βοσκοτόπια, με ή χωρίς ζωικό κεφάλαιο και με θολό ιδιοκτησιακό καθεστώς, αποδεικνύεται ζημιογόνα έως καταστροφική για πάρα πολλούς κτηνοτρόφους, που δεν ανήκουν σε αυτές τις κατηγορίες.

Είναι τραγικό να δηλώνει με παρρησία ο υπουργός ΑΑΤ κ. Λιβανός, τη βεβαιότητά του για ψευδείς δηλώσεις αμνοεριφίων, σε συγκεκριμένες περιοχές της χώρας και να μην προχωρά σε οριζόντιους ελέγχους του ζωικού κεφαλαίου των περιοχών αυτών, μέσω του ΟΠΕΚΕΠΕ και της κτηνιατρικής υπηρεσίας, με μικτά κλιμάκια και ελεγκτές και από άλλες περιοχές!!!

Αντίθετα και με ένα μαγικό τρόπο, στον έλεγχο μπαίνουν όσοι ζητούν ενημέρωση για το εθνικό απόθεμα και για τις υπόλοιπες θολές υποθέσεις!!!

Αυξήσεις του ζωικού κεφαλαίου της τάξης του 500% και 700%, σύμφωνα με δηλώσεις του υπουργού κ.Λιβανού, είναι τουλάχιστον άξιες ελέγχου. Όχι μόνο για να επιβεβαιωθεί η αλήθεια, αλλά και για να προστατευθούν οι πραγματικοί κτηνοτρόφοι των περιοχών αυτών, που δουλεύουν στα ζώα και παράγουν, από τους αεριτζήδες που τους στερούν σημαντικές ενισχύσεις που δικαιούνται.

Παρά τις διαβεβαιώσεις του ΥΠΑΑΤ και του ΟΠΕΚΕΠΕ ότι όλα βαίνουν καλώς, με τον καταμερισμό του εθνικού αποθέματος του 2020 αλλά και των προηγουμένων ετών, είχαμε τις μετέπειτα νομοθετικές παρεμβάσεις του ΥΠΑΑΤ, οι οποίες διαψεύδουν τα ίδια τους τα λεγόμενα.

Δυστυχώς όμως αυτές οι παρεμβάσεις δε χτυπούν τη ρίζα του προβλήματος, που είναι η ενεργοποίηση βοσκοτοπικών δικαιωμάτων (ΠΕ1) χωρίς ζωικό κεφάλαιο και οι υπέρογκα μεγάλες και ψευδείς δηλώσεις ζώων, σε συγκεκριμένες περιοχές της χώρας.

Δεν είδαμε καμία παρέμβαση προς την κατάργηση του συγκεκριμένου κανονισμού, με άμεσο ή έμμεσο τρόπο, ώστε τα κονδύλια του εθνικού αποθέματος να μην καταλήγουν στα χέρια των αεριτζήδων.

Δεν είδαμε καμία παρέμβαση στον έλεγχο του ιδιοκτησιακού καθεστώτος που τους διέπει, με ελέγχους των τίτλων ιδιοκτησίας και του εθνικού κτηματολογίου. Δεν είδαμε καμία κίνηση για συνδρομή των δασικών υπηρεσιών σε αυτούς τους ελέγχους των ιδιωτικών βοσκοτόπων, δασικές υπηρεσίες που θα έπρεπε ήδη να έχουν παρέμβει, μετά από τα δημοσιεύματα που έχουν αναρτηθεί στα ΜΜΕ όλης της χώρας. Φυσικά ο φόρτος εργασίας των δασικών υπηρεσιών είναι μεγάλος, αφού δεν αφήνουν σε χλωρό κλαρί τους πραγματικούς κτηνοτρόφους, επιβάλλοντάς τους πρόστιμα, για ότι μπορεί να φανταστεί ο καθένας.

Δεν είδαμε όμως και καμία αυτεπάγγελτη παρέμβαση, από την Ελληνική δικαιοσύνη και τους εισαγγελείς όλης της χώρας, για τη βρώμα και δυσωδία που εκπέμπει η κατάσταση αυτή, την οποία δημιούργησε η διαχρονική και διακομματική ανικανότητα της ελληνικής πολιτείας, να ελέγξει τους αεριτζήδες και τους νομότυπους απατεώνες, οι οποίοι βρήκαν ανοιχτή την πόρτα και μπήκαν. Το ερώτημα είναι ποιοι και γιατί, άνοιξαν αυτή την πόρτα και μάλιστα γιατί και μέχρι σήμερα την αφήνουν ανοιχτή!

Αν ισχύουν στο ελάχιστο όσα τερατώδη πληροφορούμαστε από τα ΜΜΕ και από τους ανθρώπους του χώρου, τότε οι ευθύνες όλων όσων είχαν κι έχουν εμπλοκή, δεν είναι μόνο πολιτικές αλλά κυρίως ποινικές.

Μας κάνει αλγεινή εντύπωση, η εκκωφαντική σιωπή όλων των πολιτικών κομμάτων στη Βουλή, για ένα θέμα που θα έπρεπε και λόγω του οικονομικού του μεγέθους, να απασχολεί την εθνική μας αντιπροσωπεία σε επίπεδο πολιτικών αρχηγών.

Οι καθυστερημένες, σπασμωδικές και άκαιρες παρεμβάσεις του ΥΠΑΑΤ, χωρίς να υπολογίζει τις «παράπλευρες απώλειες» των πραγματικών κτηνοτρόφων, μας υποχρεώνει να ζητήσουμε την αναστολή για το 2021 συγκεκριμένων άρθρων, που δημιούργησαν και θα δημιουργήσουν και στο μέλλον, προβλήματα στις πληρωμές των ενισχύσεων.

Είμαστε κάθετα αντίθετοι στη συνέχιση εφαρμογής της «τεχνικής λύσης» στην κατανομή των βοσκοτόπων, με μοχλό αυτών των ανισοτήτων, τον προκλητικά αντιεπιστημονικό τρόπο υπολογισμού της πυκνότητας βόσκησης στις Χ.Ε. αλλά και στη συνέχιση της ενεργοποίησης βοσκοτοπικών δικαιωμάτων με ιδιωτικούς βοσκοτόπους, χωρίς ζωικό κεφάλαιο ή χωρίς το ανάλογο ζωικό κεφάλαιο που απαιτείται, στην κατανομή των αντίστοιχων δημοσίων βοσκοτόπων.

Ζητάμε την άμεση κατάργηση της διαφορετικής πυκνότητας βόσκησης, ανάμεσα στις Χ.Ε. της χώρας, εκτός ειδικών εξαιρέσεων.

Παρά τις παραπάνω διαφωνίες μας, που είναι εκ διαμέτρου αντίθετες με το ισχύον νομικό καθεστώς, σας καταθέτουμε την παρακάτω πρόταση για τροποποίηση συγκεκριμένων άρθρων της ΚΥΑ 873/55993/26.5.2015, όπως αυτή τροποποιήθηκε από την ΚΥΑ 1217/264725/27.9.2021, με στόχο τη βελτίωση των αστοχιών που προέκυψαν στην προκαταβολή της βασικής ενίσχυσης και θα προκύψουν και στις υπόλοιπες πληρωμές που έπονται, όπως και στα προγράμματα που προκηρύσσονται και σχετίζονται με τις εκτάσεις των βοσκοτόπων.

Προτείνουμε:

1. Για την περ. β) της παρ. 2 του άρθρου 4 τροποποιείται ως εξής: β) Ένα (1) πρόβατο ή αίγα ηλικίας κάτω του ενός (1) έτους ανεξαρτήτως φύλου = 0,05ΜΜΖ», με έναρξη ισχύος την κατανομή του 2022.Για την κατανομή του έτους 2021 ισχύει: Ένα (1) πρόβατο ή αίγα κάτω του ενός (1) έτους ανεξαρτήτως φύλου = 0,15ΜΜΖ.

2. Η παρ. 7 του άρθρου 4 συμπληρώνεται ως εξής: «7. Στην Χ.Ε. 9 της Νησιωτικής Ελλάδας και στη Χ.Ε. της Κρήτης, καθορίζεται αναλογία κατανομής κατά 10% χαμηλότερη από τη μέση αναλογία κατανομής βοσκοτόπων της χώρας, όπως υπολογίζεται στην παρ. 4.».

3. Η παρ. 10 του άρθρου 4 αντικαθίσταται ως εξής: «10. Μετά την κάλυψη των απαιτήσεων σε βοσκότοπο των κτηνοτρόφων της οικείας ΧΕ, τυχόν περίσσεια βοσκοτόπων που προκύπτει σύμφωνα με την παρ. 8, χρησιμοποιείται ως απόθεμα. Το απόθεμα αυτό μπορεί να κατανεμηθεί σε κτηνοτρόφους με έδρα εκμετάλλευσης σε διαφορετική Χ.Ε. αποκλειστικά για την ενεργοποίηση των δικαιωμάτων τους σε ΠΕ1. Στις περιπτώσεις που αφορούν σε κτηνοτρόφους που υποβάλλουν πρώτη φορά Ενιαία Αίτηση Ενίσχυσης το έτος κατανομής, αυτοί λαμβάνουν βοσκότοπο με συντελεστή 30% χαμηλότερο από τη μέση αναλογία της χώρας, όπως υπολογίζεται στην παρ. 4».

4. Η παρ. 15 του άρθρου 5 τροποποιείται και συμπληρώνεται ως εξής: «15. Για τις περιπτώσεις ανωτέρας βίας του ζωικού κεφαλαίου, δύναται να πραγματοποιείται συμπληρωματική κατανομή, για όλες τις ενισχύσεις, σύμφωνα με το ζωικό κεφάλαιο που έχει εγκριθεί μετά τον έλεγχο του ΟΠΕΚΕΠΕ. Μόνο για την κατανομή του έτους 2021, οι κτηνοτρόφοι που αντικατέστησαν το ζωικό τους κεφάλαιο μετά από περιπτώσεις ανωτέρας βίας, εντός των χρονικών περιθωρίων που τους είχαν καθοριστεί, για να μπορέσουν να ενεργοποιήσουν πλήρως τις άμεσες ενισχύσεις τους και που με την εφαρμογή των τροποποιήσεων της ΚΥΑ 1217/264725/27.9.2021, δεν είναι εφικτή η πλήρης ενεργοποίηση, τους κατανέμονται οι εκτάσεις που χρειάζονται για την πλήρη ενεργοποίηση των άμεσων ενισχύσεών τους.».

5. Στο άρθρο 6 προστίθεται παρ. 4, ως εξής: «4. Οι ιδιωτικές εκτάσεις βοσκοτόπων που δηλώνονται στο ΟΣΔΕ, με τα πλήρη στοιχεία που ορίζουν την τοποθεσία τους και τα στοιχεία του ιδιοκτήτη, κοινοποιούνται και στις κατά τόπους δασικές υπηρεσίες, για περαιτέρω έλεγχο του ιδιοκτησιακού καθεστώτος των συγκεκριμένων εκτάσεων.».

6. Στο άρθρο 8 προστίθεται παρ. 9, ως εξής: «9. Στις περιπτώσεις που διαπιστώνεται μέσω των δηλώσεων στο ΟΣΔΕ, υπερβολική αύξηση του ζωικού κεφαλαίου, σε συγκεκριμένες περιοχές, ο ΟΠΕΚΕΠΕ και οι κτηνιατρικές υπηρεσίες, προχωρούν σε οριζόντιους επιτόπιους ελέγχους στο ζωικό κεφάλαιο των κτηνοτρόφων, με τη συνδρομή μικτών κλιμακίων υπαλλήλων των παραπάνω υπηρεσιών και από άλλες περιοχές της χώρας.».

7.Το άρθρο 9 τροποποιείται, ως εξής: «Η παρούσα απόφαση εφαρμόζεται για την Ενιαία Αίτηση Ενίσχυσης των ετών 2021 και 2022, εκτός των παραγράφων όπου καθορίζεται διαφορετικό έτος έναρξης ισχύος και συγκεκριμένες εξαιρέσεις. Η ισχύς της απόφασης αυτής αρχίζει από τη δημοσίευσή της στην εφημερίδα της Κυβερνήσεως.».

Η στάση του υπουργού κ. Λιβανού το καλοκαίρι του 2021, για το θέμα της κατανομής του εθνικού αποθέματος, δείχνει τουλάχιστον πολιτική εντιμότητα και μία αχνή τάση, να μπει τάξη, παρά τις διαφωνίες που έχουμε σε πολλά θέματα που μας αφορούν!

Χρειάζονται όμως πολύ περισσότερα και κυρίως, φως!

Θα θέλαμε με πρωτοβουλία σας και συμμετοχή της ένωσης των περιφερειών, να γίνει μία εμπεριστατωμένη σύσκεψη για τα παραπάνω θέματα, από το ΥΠΑΑΤ και τον ΟΠΕΚΕΠΕ, προς τους εκπροσώπους των κτηνοτρόφων από όλη τη χώρα.

Επί τέλους ας ενημερώσουν και ας ακούσουν εκεί στο ΥΠΑΑΤ αυτούς που θίγονται, από ότι ύποπτο και στρεβλό αποφασίζεται και εφαρμόζεται στο υπουργείο γι’ αυτούς, αλλά σχεδόν πάντα, χωρίς αυτούς.
Αναμένουμε τις άμεσες ενέργειές σας.

Με εκτίμηση

ΟΙ ΚΤΗΝΟΤΡΟΦΙΚΟΙ ΣΥΛΛΟΓΟΙ ΤΗΣ ΑΜ-Θ “

Ετικέτες


Σχετικά Άρθρα

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Accept privacy policy

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Close